O ediție a show-ului italian de televiziune „Detto Fatto” (aprox. „Zis și făcut”) a declanșat o anchetă în 25 noiembrie, chiar de Ziua Internațională de Eliminare a Violenței împotriva Femeilor, scrie BBC. În cadrul emisiunii difuzate de postul RAI 2, realizatoarea a creat un fel de ghid pentru femeile care vor să fie sexy la cumpărături.
„Cum să atragi privirile în supermarket”
Sfaturile au inclus modul în care femeile își pot etala calitățile fizice în timp ce caută produse pe raft și cum să se cambreze când au de făcut mici eforturi în magazin. Realizatoarea a dat sfaturi despre împingerea unui cărucior într-un mod atrăgător și ridicarea genunchiului pentru a crea „intrigi” în rândul celorlalți cumpărători.
Directorul executiv al Radioteleviziunii RAI, Fabrizio Salini, a suspendat emisiunea și a ordonat o anchetă, spunând că episodul „nu are nimic de-a face cu spiritul serviciului public și cu linia editorială a postului”.
Bianca Guaccero, realizatoarea emisiunii, a cerut scuze tuturor celor care s-au simțit ofensați și a promis că nu se va mai întâmpla. La începutul emisiunii, Emily Angelillo, profesoară de dans de bal și balerină, a efectuat un dans și apoi a sfătuit femeile cum să poarte tocuri în locuri precum supermarketul. Apoi, tot ea a arătat cum să ridici senzual un produs căzut pe podea.
Iată întregul segment despre „cum să fii sexy la cumpărături”:
Emily Angelillo a transmis ulterior scuze pe pagina sa de Facebook:
„Am luptat întotdeauna împotriva clișeelor și stereotipurilor legate de meseria mea. A fi acuzată că transmit mesaje sexiste mă doare, pentru că nu mă caracterizează. Mi-am împrumutat profesionalismul doar pentru o intervenție în cadrul unui program pentru a da sfaturi despre cum să mergi pe tocuri… Îmi pare foarte rău că mesajul a fost perceput greșit. Violența care a fost declanșată împotriva mea pe rețelele de socializare mă distruge emoțional și psihologic, deoarece am primit și primesc în continuare o multitudine de calomnii și insulte care mă înspăimântă.”
Potrivit descrierii de pe pagina de Facebook a emisiunii, cei invitați la „Detto Fatto” au ca scop să „ofere soluții simple și sfaturi valoroase cu privire la modă, gătit, bricolaj, animale și mediu”. Emisiunea se difuza de luni până vineri, după-amiaza. Pe pagina de Facebook a emisiunii, telespectatorii s-au declarat jigniți de faptul că acest tip de conținut a pututfi difuzat de radioteleviziunea italană, mai ales la ore nepotrivite pentru astfel de insinuări.
Scandalul a ajuns la nivel înalt: Andrea Martella, membru al guvernului italian, a condamnat, de asemenea, episodul și a spus că „poate că ar fi nevoie de un tutorial nu despre cum să faci cumpărături, ci despre cum să faci un serviciu public fără a călca în picioare valoarea și istoria RAI”.
Leave a Comment