Sfaturi pentru redacțiile care caută noi surse de finanțare
Cierra Hinton, director-editor executiv al publicației, împărtășește câteva sfaturi pentru editorii de presă care doresc să susțină financiar în mod durabil redacțiile.
Comunitatea poate ajuta publicația ta online să supraviețuiască, ba chiar să se dezvolte. Facebook Journalism Project dă exemplul site-ului Scalawag Magazine, o organizație de știri din sudul SUA, dedicată jurnalismului care duce la schimbare. Publicația s-a sprijinit pe comunitate încă de la înființarea sa, în 2015. Campania lor inițială pe Kickstarter și-a depășit obiectivul în zece zile, strângând un total de peste 30.000 de dolari.
Cierra Hinton, director executiv al publicației, împărtășește câteva sfaturi pentru editorii de presă care doresc să susțină financiar în mod durabil redacțiile.
Activați-vă susținătorii
Identificați-i pe cei mai mari susținători ai publicației, pentru ca ei să vă ajute să vă atingeți obiectivele de strângere de fonduri! De-a lungul anilor, Scalawag a încurajat voluntarii să devină ambasadori ai site-ului.
Aceștia au avut la dispoziție toate mijloacele necesare, inclusiv imagini și mesaje specifice fiecărei platforme de socializare, șabloane de e-mail și instrucțiuni pentru organizarea unei strângeri de fonduri pe Facebook.
Spuneți-le clar donatorilor ce să facă
Un exercițiu important în procesul de strângere de fonduri este să te pui în locul potențialului donator și să te întrebi dacă-ți este clar ce ai de făcut.
Folosind datele demografice, Hinton a sugerat un cod QR al site-ului de donații pentru donatorii mai tineri (plată online) și un plic timbrat pregătit pentru retur, în cazul donatorilor mai în vârstă (plată prin cec).
Bazați-vă mesajele pe nivelurile de implicare a cititorilor
Campania de recrutat donatori și cea de găsit abonați au publicuri țintă foarte diferite, care variază în ceea ce privește nivelul lor de implicare, sumele pe care sunt dispuși să le doneze și modul în care ar trebui solicitați banii.
Analizați dacă o parte dintre cititori se întoarce în mod constant pe site sau dacă alții interacționează cu e-mailurile trimise. Aceștia pot fi publicuri în cadrul unei campanii de atragere de abonați. Campaniile de donații, pe de altă parte, ar putea viza abonații actuali și cititorii care vă susțin misiunea, dar care sunt mai puțin angajați și nu sunt pregătiți pentru aderare.
Odată ce obiectivele campaniei sunt clare, obiceiurile cititorilor vă ajută să clarificați ce mesaje ar fi potrivite pentru ei.
Foto: rupixen.com (Unsplash)