Propaganda împotriva vaccinării anti-COVID, eliminată de pe internet de către guvernul britanic
Vaccinul dezvoltat de compania AstraZeneca împreună cu cercetătorii de la Universitatea Oxford este aproape gata, ceea ce înseamnă că suntem cu un pas mai aproape de revenirea la normalitate. Însă perspectiva unei campanii de vaccinare atrage după sine și un val uriaș de dezinformare, orchestrat de către alte state.
Guvernul britanic, prin Centrul Guvernamental de Comunicații, va identifica narativele false promovate de alte state, cum ar fi campania Rusiei de decredibilizare a vaccinului AstraZeneca prin afirmarea că injectarea acestuia îi va transforma pe oameni în maimuțe, se arată în comunicatul emis de Cabinetul lui Johnson.
Pentru a elimina conținutul toxic, este necesară colaborarea rețelelor de socializare, care ar urma să elimine conținutul dacă acesta încalcă regulamentul. În acest sens, a fost încheiat un acord între Guvern și companii.
„Dezinformarea COVID este periculoasă și poate costa vieți. În timp ce companiile de social media iau măsuri pentru a opri răspândirea pe platformele lor, se poate face mult mai mult”, a afirmat secretarul pentru Digitalizare, Oliver Dowden.
Platformele de social media se angajează, conform site-ului guvernamental oficial, să:
- „Să se angajeze la principiul conform căruia niciun utilizator sau companie nu ar trebui să profite direct de pe urma dezinformării privind vaccinul COVID-19. Acest lucru elimină un stimulent pentru promovarea, producerea și difuzarea acestui tip de conținut.
- Să asigure un răspuns în timp util la conținutul greșit / dezinformator semnalat de către guvern.
- Să continue să colaboreze cu organismele de sănătate publică pentru a se asigura că mesajele oficiale despre siguranța vaccinurilor ajung la cât mai mulți oameni posibil.
- Să se alăture noilor forumuri politice în lunile următoare pentru a îmbunătăți răspunsurile la dezinformare și pentru a se pregăti pentru amenințări viitoare”.
Articole asemănătoare
Uniunea Europeană își dorește o abordare globală față de companiile Big Tech
Lucrurile jurnalistului Dom Philips și însoțitorului său, găsite în Amazon
Meta neagă că ar fi amenințat cu închiderea Facebook și Instagram în Europa
Facebook ar putea fi nevoită să vândă Giphy, la doar un an de la achiziție
Facebook urmează modelul Google și promite să investească în jurnalismul local