Dezvăluirile fostului angajat Twitter despre presupusule minciuni pe care compania le-ar fi livrat autorităților americane încep să aibe urmări. Twitter a început să facă anumite schimbări interne pentru a gestiona mai eficient problemele legate de dezinformare și conturile de spam, iar instituțiile federale din SUA au început să analizeze datele din plângerile depuse de fostul angajat al platformei.
Ieri, numele lui Peiter Zatko a fost pe buzele tuturor celor din industria tech după ce documentele depuse de acesta către autoritățile de reglementare au fost scurse în presă. Zatko acuză Twitter că ar fi mințit agențiile federale americane cu privire la securitatea platformei, măsurile anti-dezinformare și eforturile de eliminare a conturilor de spam. Pe lângă asta, acesta a descris Twitter ca pe o „companie haotică și fără conducere”, incapabilă să ofere standarde satisfăcătoare de protecție a utilizatorilor și a datelor acestora. De la incompetență și până la ascunderea voită a adevărului, atât în fața autorităților, cât și în fața propriei conduceri, Zatko a oferit o imagine neplăcută a culiselor Twitter.
În urma acestui scandal, compania a luat decizia de a combina echipa care se ocupă cu anti-dezinformarea și cea care se ocupă cu eliminarea conturilor de spam/boți. Conform Reuters, noua echipă se va numi Health Products and Services (Produse și servicii de securitate) sau HPS, pe scurt. Nota internă pe care publicația a reușit să pună mână vorbește despre o nevoie de unificare a resurselor.
„Avem nevoie de echipe care să se concentreze pe probleme specifice, care să lucreze împreună ca o singură echipă și să nu mai opereze în compartimente separate. Echipa își va prioritiza fără compromisuri proiectele”, a scris Ella Irwin, persoana care va urma să conducă HPS de acum încolo.
În mod oficial, Twitter refuză să recunoască că mișcarea a venit pe fondul dezvăluirilor lui Zatko, preferând să spună că fuziunea celor două grupuri „reflectă angajamentul nostru continuu de a ne stabili prioritățile și de a ne concentra echipele în vederea atingerii obiectivelor noastre.”
Bloomberg, însă, a publicat un mail pe care șeful Twitter, Parag Agrawal, l-a trimis angajaților după ce The Washington Post a postat documentele depuse autorităților de reglementare. Agrawal a luat apărarea companiei și a îndemnat angajații să nu se lase demoralizați.
„Există rapoarte de știri care prezintă afirmații despre practicile Twitter în materie de confidențialitate, securitate și protecție a datelor făcute de Zatko […] Examinăm afirmațiile redactate care au fost publicate, dar ceea ce am văzut până acum este o narațiune falsă plină de inconsecvențe, inexactități și prezentată fără un context important […] Având în vedere atenția asupra Twitter în acest moment, putem presupune că vom continua să vedem mai multe titluri în zilele următoare – acest lucru nu va face decât să ne îngreuneze munca […] Vom urma toate căile pentru a ne apăra integritatea companiei și pentru a pune lucrurile la punct”, a scris șeful Twitter în mailul intern.
Între timp, șeful Comitetului Judiciar al Senatului american a făcut o postare pe Twitter în care a declarat că dezvăluirile „ridică motive serioase de îngrijorare”. În finalul postării a spus că va investiga acuzațiile.
Conform The Wall Street Journal, Comisia pentru Bursă și Valori Mobiliare (SEC), Comisia Federală pentru Comerț (FTC) și Departamentul de Justiție (DOJ), instituțiile unde Zatko a depus plângerile, vor investiga la rândul lor spusele fostului angajat al Twitter, compania riscând sancțiuni de sute de milioane de dolari dacă este găsită vinovată.
Leave a Comment