Eforturile Guvernului Australiei de a reglementa remunerarea drepturilor de autor ale agențiilor de presă s-au concretizat cu o propunere legislativă aflată în lucrul legislativului: Codul de negociere mass-media. Reacția giganților online, Google și Facebook, a fost de a amenința cu limitarea sau chiar retragerea serviciilor de pe teritoriul Australiei. dacă se va pune în aplicare respectiva lege.
Codul propune remunerarea agențiilor de presă ale căror informații sunt afișate în prezent în mod gratuit pe platformele respective. Cele două companii tech susțin însă că agențiile media beneficiază de recomandările platformelor și de vizite pe site-urile lor prin afișarea acestora.
Deși Microsoft nu este vizat de normele australiene momentan, un anunț pentru încurajarea acestora în sprijinul platformelor digitale independente de știri a fost publicat pe pagina companiei. Președintele companiei, Brad Smith, asigură că Microsoft este dispusă să respecte aceste reguli și vine în sprijinul micilor întreprinderi media care doresc să își transfere anunțurile publicitare pe browserul Bing, fără costuri de transfer.
„Suntem de părere că actuala propunere legislativă reprezintă un pas fundamental către condiții de concurență mai echitabile și către un ecosistem digital corect pentru consumatori, afaceri și societate.” transmite președintele Microsoft.
Sectorul media și interesele publice al jurnalismului se confruntă cu numeroase provocări aduse de era digitală, unde evoluția unei afaceri și îmbunătățirile conform preferințelor consumatorilor depind de fondurile limitate pe care mass-media le obține din publicitate. Încercările Europei de a utiliza legile drepturilor de autor pentru a obține plata informațiilor de către Google au eșuat în trecut. Legislația propusă de Australia este întocmită în conformitate cu dreptul concurenței de către Comisia pentru concurență și protecția consumatorului.
Sursa foto: Pexels.com
Leave a Comment