Presa locală americană se află în pericol de dispariție din cauza crizei cauzate de COVID-19, după cum se arată într-u studiu realizat de Senat – „Local Journalism: America’s Most Trusted News Sources Threatened”.
Micile publicații sunt unele dintre cele mai afectate de situația epidemiologică actuală, întrucât ele depind de veniturile din publicitate. Însă perioada de lockdown și restricțiile actuale au obligat afacerile locale să-și reducă și cheltuielile, printre care se numără și bugetul pentru reclame, informează Press Gazette.
Un viitor sumbru
Raportul estimează că, numai în 2020, 7.000 de angajați ai ziarelor americane vor fi concediați, reducând astfel numărul de posturi disponibile în redacții la doar 30.000.
„Dacă această rată va continua, angajații redacțiilor ar putea dispărea în următorii câțiva ani și, dacă pierderile de venituri legate de pandemie vor continua pentru radiodifuzorii TV și radio, difuzarea locală ar putea avea o soartă similară”, se arată în raport.
Mai mult decât atât, panta ar putea să fie în continuare abrută chiar și în anii următori, după ce situația epidemiologică se va mai calma. Pe parcursul anului 2021, industria media ar putea să piardă 17-28% din publicitate.
Google și Facebook „deturnează” știrile locale
Un alt aspect pe care raportul îl vizează este rolul pe care Google și Facebook îl joacă în declinul presei locale. Problema se referă la inechitabilitatea sistemului implementat de cele două companii, prin care preiau și expun știri fără să ofere compensații pe măsură.
Un raport realizat de News Media Alliance în iunie 2019 estima că Google a avut numai în 2019 câștiguri în valoare de 4,6 miliarde de dolari de pe urma publicității, însă suma ar putea fi mult mai mare. La polul opus se află întreaga industrie media, care a realizat cu doar cu cinci sute de mii mai mult decât Google.
Leave a Comment