Meta a decis să oprească serviciul Facebook News în Franța, Germania și Marea Britanie. Decizia va fi aplicată din luna decembrie, însă obligațiile contractuale stabilite prin News vor fi respectate până la expirarea lor.
Într-o postare publicată pe blogul companiei, Meta spune că mișcarea „face parte dintr-un efort continuu de a ne orienta mai bine investițiile către produsele și serviciile pe care oamenii le apreciază cel mai mult”. Facebook News, afirmă gigantul american, reprezintă sub 3% din ce utilizatorii platformei social media văd în feedul lor.
Acesta ar fi argumentul pentru care serviciul de știri va fi eliminat, lucru ce presupune că Meta nu-și va reînnoi înțelegerile cu editorii de știri din Franța, Germania și Marea Britanie. Cu toate acestea, eliminarea serviciului News nu înseamnă că știrile vor dipărea de pe Facebook.
„Modificările care afectează funcția Facebook News nu vor avea niciun alt impact asupra produselor și serviciilor Meta în aceste țări […] Editorii europeni de știri vor continua să aibă acces la conturile și paginile lor de Facebook, unde pot posta linkuri către articolele lor și pot direcționa oamenii către site-urile lor web în același mod în care o poate face orice altă persoană sau organizație”, declară Meta în postarea sa.
Totuși, decizia a nemulțumit publicațiile de știri din țările afectate, în principal, din cauza lipsei de fonduri ce va veni o dată cu plecarea Meta. Asta înseamnă o presiune în plus pentru o industrie deja afectată de acapararea pieței de publicitate online de către companiile Big Tech, printre care se numără și Meta.
„Deși nu este surprinzătoare, știrea de astăzi are în mod clar implicații mai largi în ceea ce privește angajamentul Meta de a oferi un spațiu sigur pentru informații sigure și de încredere, ceea ce ar trebui să fie o preocupare serioasă pentru industrie și pentru societate în general”, a declarat un purtător de cuvânt al Reach, una dintre cele mai mari organizații de știri din Marea Britanie, citat de Financial Times.
În ultima vreme, compania condusă de Mark Zuckerberg nu se împacă cu știrile de pe platformele sale – la finalul lunii iunie a decis să oprească afișarea știrilor pentru utilizatorii din Canada, după ce legea care obligă marile companii tech să negocieze acorduri comerciale cu publicațiile de presă și să le compenseze pentru conținutul furnizat de acestea a trecut de parlamentul canadian.
Leave a Comment