Meta dă o nouă lovitură jurnaliștilor: compania va opri accesul la CrowdTangle

Meta va renunța la CrowdTangle, aplicația pe care jurnaliștii și cercetătorii o foloseau pentru a analiza datele interne ale Facebook și Instagram pentru a vedea cum funcționează algoritmii celor două platforme. Aplicația va rămâne disponibilă doar până pe 14 august.

Cercetătorii vor primi în continuare acces prin intermediul altor instrumente dezvoltate de Meta – în principal prin Content Library – însă aceștia trebuia să treacă printr-un proces de aprobare. Jurnaliștii, pe de altă parte, nu vor mai avea acces la datele interne și sunt îndrumați de Meta să folosească aplicații terțe care analizează ce ajunge viral pe Facebook și Instagram.

Cred că, în mod evident, compania a trecut printr-o lungă perioadă de reflecție după Cambridge Analytica. Cred că după aceea au avut loc destul de multe reduceri de personal. Acum suntem în curs de a construi metodic o serie de instrumente pentru a oferi un acces coerent, riguros și cuprinzător la date, într-un mod care, în opinia mea, va contribui foarte mult la o relație mai stabilă între Meta și comunitatea de cercetare”, a declarat Nick Clegg, directorul Global Affairs al Meta, citat de Axios.

CrowdTangle a fost aplicația cea mai folosită de industria media și corpurile de cercetare când a fost vorba de evaluarea algoritmului în anumite momente cruciale: scandalul Cambridge Analytica și alegerile prezidențiale din 2020.

De fiecare dată, analizele scoteau la iveală că algoritmul favoriza conținutul politic, mai ales atunci când era divizant. Meta, bineînteles, nu a confirmat pe deplin aceste lucruri și a spus că CrowdTangle nu prezenta imaginea de ansamblu și nici nu prezenta reach-ul unei postări – deci statutul de ”postare virală” nu era stabilit cu exactitate.

Gigantul social media, prin vocea lui Clegg, și-a asumat faptul că practicile sale vor deveni tot mai transparente pe viitor și a făcut referire la deschiderea companiei față de analizele academice ale algoritmului Facebook și Instagram.

Iacob Șerban:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri