Meta își continuă amenințările la adresa țărilor care doresc să reglementeze relația dintre platforme tech și editorii de presă. Pentru o scurtă perioadă de timp, în urmă cu doi ani, accesul la știrile furnizate de Facebook a fost interzis în Australia dintr-un motiv similar.
Acum, compania-mamă a Facebook și Instagram, Meta, spune că va pune capăt disponibilității conținutului de știri pentru canadieni pe platformele sale dacă legea privind știrile online va fi aprobată în forma actuală, potrivit Reuters.
Canada a introdus anul trecut, în aprilie, „Legea privind știrile online” – proiectul de lege C-18 al Camerei Comunelor. Legea stabilește reguli de fond pentru a obliga marile platforme să negocieze acorduri comerciale cu editorii de știri și să plătească pentru conținutul furnizat de aceștia.
„Un cadru legislativ care ne obligă să plătim pentru linkuri sau conținuturi pe care nu le postăm și care nu reprezintă motivul pentru care marea majoritate a oamenilor folosesc platformele noastre nu este nici sustenabil, nici funcțional”, a declarat un purtător de cuvânt al Meta.
Și Google a reacționat: în februarie, compania a început să testeze cenzura limitată a știrilor ca un potențial răspuns la proiectul de lege.
Cum răspunde Canada
Într-o declarație făcută după ce Meta a făcut public planul său pentru utilizatorii canadieni în cazul în care proiectul de lege va fi pus în aplicare, ministrul canadian al Patrimoniului, Pablo Rodriguez, a declarat că este dezamăgitor să vadă că Facebook recurge la amenințări în loc să colaboreze cu guvernul canadian cu bună credință.
„Tot ceea ce îi cerem Facebook să facă este să negocieze înțelegeri corecte cu agențiile de știri atunci când profită de pe urma muncii lor. Acest lucru face parte dintr-o tendință dezamăgitoare din această săptămână, în care giganții tehnologici preferă să retragă știrile decât să plătească partea lor corectă”, a declarat Rodriguez.
Reglementarea ar trebui să ajute industria media, care a cerut ajutorul guvernului pentru a recupera pierderile financiare pe care le-a suferit de când giganții tehnologici au preluat controlul pieței de publicitate. 2022 a fost primul an din 2014 încoace în care cota de piață a publicității Google și Meta a scăzut sub 50%, situându-se la 48,4%. Cu toate acestea, golurile au fost umplute de platforme mai mici, cum ar fi TikTok și Amazon. La polul opus se află industria globală de știri, a cărei cotă de piață publicitară se așteaptă să scadă constant până în 2028.
Leave a Comment