Autoritatea indiană de supraveghere a concurenței a ordonat o investigație asupra Google în urma unor plângeri depuse de publicațiile de știri, care susțin că gigantul american abuzează de poziția sa dominantă în domeniul agregării de știri pentru a impune condiții excesive instituțiilor de presă.
”Afirmațiile [publicațiilor de știri], atunci când sunt privite în acest ecosistem operat de Google, lasă să se înțeleagă că editorii de știri nu au altă opțiune decât să accepte termenii și condițiile impuse de Google. Google pare să funcționeze ca o poartă de acces între diferite publicații de știri, pe de o parte și cititori, pe de altă parte. O variantă alternativă pentru publicații este de a renunța la traficul generat de Google, ceea ce nu ar fi favorabil pentru generarea de venituri”, a notat Comisia pentru concurență din India în motivația consultată de TechCrunch.
Ancheta a fost demarată în urma plângerii depuse de Digital News Publishers Association, o asociație ce cuprinde cele mai mari companii media din India. Poziția dominantă pe care Google o are când vine vorba de motoare de căutare a condus la condiții nefavorabile pe care publicațiile media au trebuit să le accepte pentru că majoritatea traficul pe care îl au provine din căutările online.
Asociația spune că Google preferă să afișeze bucăți sau fragmente dintr-un articol ceea ce limitează numărul de persoane care accesează site-ul publicațiilor, asta ”în timp ce Google continuă să obțină venituri din reclame de pe pagina de rezultate” conform Comisiei pentru concurență.
Google nu se află pentru prima dată în centrul unor acuzații din partea jurnaliștilor. Publicații din SUA, Franța și Australia au dus sau duc o luptă în instanță împotriva gigantului tech, acuzând compania de practici injuste când vine vorba de conținutul jurnalistic. Chiar autoritatea indiană aduce în discuție situația din Franța și Australia unde instituțiile statului au reușit să introducă reglementări pentru a proteja publicațiile de știri de practicile Google.
Leave a Comment