Încă un pas în combaterea dezinformării făcut de Facebook
Facebook a anunțat în luna ianuarie, că va face o schimbare importantă în selecționarea știrilor provenite din surse de încredere, informative și locale, ca parte a efortului de a reduce fake news-ul și a se asigura că timpul pe care îl petrecem pe Facebook e valorificat. Cu alte cuvinte, publicațiile pe care comunitatea le consideră de încredere vor avea prioritate în News Feed.
Mai nou, însă, Facebook va adresa utilizatorilor europeni chestionare prin care să se stabilească sursele de știri de încredere, pentru a filtra știrile false.
Sondajele vor semăna cu cele făcute în SUA, vor avea două etape și se vor adresa utilizatorilor din Marea Britanie, Germania, Franța, Italia, Spania, întrebându-i dacă sunt familiarizați cu anumite surse de știri, cum ar fi BBC News sau Guardian, și dacă au încredere în acestea, potrivit cnbc.com
News Feed-ul va fi reorganizat astfel încât prietenii să fie prioritari, urmând conținutul. Raportul acestuia va scădea de la 5 procente de la 4, dar va fi organizat după preferințele comunității.
Este încă un pas în a scăpa de știrile care sunt fake news. În perioada următoare, conținutul va deveni mai valoros, se va pune accent pe organizarea în funcție de preferințe, chiar dacă este vorba de story-urile prietenilor sau informație. Utilizatorii vor vedea mai multe știri locale, iar publicațiile care le transmit vor fi de încredere.
„Rețelele sociale permit oamenilor să răspândească informații mai repede ca oricând și dacă nu ținem asta sub control, vom sfârși prin a le amplifica. Compania are mai mult de 2 miliarde de utilizatori lunari și îi va folosi pentru a clasifica știrile drept surse de încredere, folosind sondaje scurte”, a spus Zuckerberg conform pressreader.com
Purtătorul de cuvânt al Facebook a declarat că rezultatele sondajului nu vor afecta compoziția News Feed-ului și orice schimbare care va apărea, va fi anunțată.
Rețeaua Facebook a fost criticată când nu a reușit să împiedice răspândirea rapoartelor false provenite de la presupuși operatori ruși, în perioada alegerilor prezidențiale din Statele Unite, din 2016, dar și pentru faptul că a avut o relație defectuoasă cu trusturile de presă, în special cu cele afiliate politic, notează Digi24.
Articole asemănătoare
Demonizarea Uniunii Europene, un salt în spate de la visul unei Românii democratice
Forumul Economic Mondial spunce că amenințările cibernetice reprezintă un risc pentru economia globală
Cum încearcă presa online să se salveze: HuffPost, cumpărat de BuzzFeed pentru a atrage publicitate
Recomandările redacției: Viitorul inteligenței artificiale, front comun împotriva Big Tech, dezinformarea eșuată de pe Twitter și atacurile cibernetice asupra Ucrainei
O poză cu un festival de muzică, prezentată pe social media ca fiind de la un miting pro-Trump