Twitter se confruntă cu un val de controverse în ceea ce privește verificare prin abonamentul la serviciul Twitter Blue. În urma mai multor conturi care se prefac a fi companii sau personalități publice, platforma a decis să oprească subscripția care oferă cunoscuta bifa de verificare.
De când abonamentul a devenit disponibil, Twitter a devenit chiar mai haotic decât înainte. O mulțime de conturi care pretind a fi companii mari sau personalități publice s-au folosit de legitimitatea pe care bifa de verificare o oferă pentru a transmite mesaje dubioase.
Cel mai bun exemplu este contul care a pretins că este o companie farmaceutică importantă din SUA și a scris pe Twitter că insulina a devenit gratuită. Postarea a fost accesibilă timp de ore bune, lucru ce a condus la o scădere bruscă a acțiunilor companiei. Conform unei surse din interiorul Twitter citate de CNBC, acest tweet fals a cauzat o „problemă serioasă” și ar fi stat la baza deciziei de a opri, temporar, abonamentul pentru Twitter Blue.
Mai mult decât atât, platforma a decis să reintroducă eticheta „Official” pentru anumite conturi publice de interes public, asta după ce Musk eliminase această măsură la câteva ore după ce fusese implementată, săptămâna trecută.
„Pentru a combate imitarea, am adăugat o etichetă «Oficial» pentru unele conturi”, a scris compania în tweet-ul postat în weekend.
Verificare prin intermediul abonamentului Twitter Blue s-ar putea să revină destul de repede, conform lui Elon Musk. Întrebat când are de gând să facă serviciul disponibil din nou, miliardarul a răspuns că la sfârșitul săptămânii viitoare.
Agențiile de publicitate, nemulțumite
Tot acest scandal se desfășoară pe fundalul încercărilor lui Musk de a convinge marile companii de publicitate să nu-și cheltuie banii în altă parte. Conform The Wall Street Journal, discuțiile pe care Twitter ar fi trebuie să le aibe în această perioadă –pentru renegocierea contractelor de publicitate– sunt amânate din cauza incertitudinilor și a plecării mai multor nume importante din departamentul de vânzări de publicitate al companiei.
Cei mai mulți dintre agenții publicitari, care nu vor să mai plătească reclame pe Twitter (lista este tot mai mare), se îndreaptă spre Google, TikTok și Instagram. WSJ notează că o mare companie care produce bunuri de consum ambalate își îndreaptă campania de publicitate în valoare de 10 milioane de dolari spre TikTok și Google, în special.
Preluarea Twitter de către Elon Musk s-a dovedit a fi o bătaie de cap, atât pentru companie, cât și pentru miliardar. Nu doar perspectiva pierderii agenților de publicitate (care reprezintă principalul mod în care platforma de socializare face bani), ci și posibilele investigații din partea autorităților atârnă deasupra Twitter.
Leave a Comment