Google Page Experience se lansează în mai 2021. Iată cum trebuie să-ți pregătești publicația online

Când v-am informat aici prima oară despre Google Page Experience, nu aveam un termen de lansare. Search Engine Watch anunță că schimbările la algoritmul Google de evaluare a site-urilor se vor produce începând cu luna mai 2021. În afară de modificările deja anunțate, iată alte câteva ponturi menite să-ți pregătească publicația jurnalistică.

Site-uri rapide și interactive

Google Page Experience se bazează pe Core Web Vitals, un set de reguli lansate în luna mai 2020 și există trei puncte principale:

  1. Încărcarea paginii Web (viteza de încărcare percepută). Se referă la timpul consumat de conținutul principal pentru a se încărca în totalitate. Asigură-te că, cel puțin pe homepage, imaginile sunt optimizate și script-urile se încarcă în ordinea folosirii lor și sunt stocate extern.
  2. Interactivitatea este timpul scurs de când un utilizator interacționează pentru prima dată cu o pagină (de exemplu, execută un click) până la momentul în care browser-ul începe să proceseze acea interacțiune. Folosește script-uri de ultimă oră și nu-l obliga pe cititor să interacționeze cu pagina, dacă asta nu-i oferă informație în plus.
  3. Stabilitatea vizuală se referă la prevenirea schimbării deranjante și neașteptate a conținutului paginii (de exemplu, după ce pagina s-a încărcat, încep să curgă imagini în carusel sau se deschid tot felul de ferestre). Se preferă homepage-uri curate, fără prea multe reclame și fără elemente externe sâcâitoare.

Google a declarat că, până anul viitor, va introduce un indicator vizual pentru a desemna acele rezultate ale căutării care îndeplinesc toate specificațiile Page Experience. Este o inițiativă asemănătoare celei de acum câțiva ani, când au fost introduse Accelerated Mobile Pages (AMP), adică versiunile speciale pentru smartphone-uri, prin care articolele se încărcau direct în Google, fără să se mai deschidă site-urile propriu-zise.

Oricum, este posibil ca cititorii să se obișnuiască să caute noul marcaj în căutări și să apese mai ales pe rezultatele care-l conțin. Pe de altă parte, așa cum procedează Google mereu cu site-urile care nu-i respectă sfaturile, publicațiile care nu vor implementa Page Experience vor fi împinse în partea de jos a paginilor cu rezultatele căutărilor.

Așa nu!

Ca să înțelegem mai bine Page Experience, putem să analizăm ce face ca un site să fie considerat slab de către Google și astfel să fie retrogradat în căutări:

  1. Timp mare de încărcare. Știți cât de frustrant poate fi să faceți click pe un rezultat al căutării și apoi să așteptați o veșnicie încărcarea unei pagini. Poate dura câteva secunde, dar se simte ca o eternitate. Cititorii se vor simți frustrați și vor abandona acel rezultat.
  2. Structură și design greșite. Chiar dacă pagina se încarcă rapid, există momente în care navigarea poate fi confuză. Este posibil ca design-ul să nu fie lizibil sau să existe prea multe ferestre pop-up. Poate că cititorul nu știe cum să navigheze prin pagini sau nu găsește repede ceea ce caută.
  3. Lipsa de interacțiune. În ziua de azi, un site nu are drept scop numai prezentarea informațiilor sau vânzarea, ci și antrenarea cititorului într-un fel sau altul. Sigur, până la urmă tot vrei să scoți profit, dar trebuie să faci asta arătându-i cititorului că nu acesta este scopul tău primordial, ci să-i oferi o experiență plăcută.

Încă mai este timp să-ți pregătești publicația pentru Google Page Experience. Pasul cel mai important este să te asiguri că site-ul încă este conceput în principal pentru dispozitivele mobile. Apoi, fă tot ce poți pentru a micșora timpul de încărcare a paginilor. Evident, sfatul suprem rămâne acela de a te concentra pe furnizarea unui conținut de calitate, optimizat în așa fel încât să fie găsit ușor de către cititorii tăi.

George Hari Popescu:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri