Cum să-ți pregătești publicația online pentru Google Page Experience din 2021
Nu există o dată exactă de lansare a acestui criteriu, dar este cert că el va intra la calcularea scorului pe baza căruia Google va ordona rezultatele căutărilor.
Google Page Experience este cel mai nou element care va ieși din laboratoarele Google. Pe baza lui, se va măsura capacitatea generală de reacție și experiența de utilizare a site-urilor care apar în rezultatele căutării Google, anunță Search Engine Watch.
Nu există o dată exactă de lansare a acestui criteriu, dar este cert că el va intra la calcularea scorului pe baza căruia Google va ordona rezultatele căutărilor. Noul „metric” se bazează pe Core Web Vitals, un set de reguli lansate în luna mai 2020.
Spre binele utilizatorilor
Obiectivul general al valorii Google Page Experience este de a se asigura că utilizatorii care caută pe Google au o experiență de navigare prietenoasă, sigură și simplă, pe dispozitivele mobile.
Poate cel mai important lucru este că Google își propune să pedepsească site-urile care împiedică vizitatorii să acceseze rapid conținutul de pe site. Așa că, dacă pe site-ul publicației tale, ai ferestre care cer abonarea la newsletter, donații sau reclame intruzive, care se afișează înainte de a ajunge la conținut, este bine să te gândești de pe acum la eliminarea lor! Cu toate acestea, intră la excepții: informările despre cookie-uri, confirmarea vârstei, ferestrele de intrare în cont, bannerele de dimensiuni rezonabile.
Google favorizează deja site-urile optimizate pentru utilizatorii de telefonie mobilă. Cercetările efectuate de Statista arată că există aproximativ 3,5 miliarde de utilizatori de smartphone-uri în 2020, iar acest număr va crește la 3,8 miliarde în 2021. Site-urile care nu sunt optimizate pentru mobil vor pierde mult trafic în 2021.
Securitatea este crucială
Un alt element al noii valori este Safe Browsing. Google pune mult accent pe securitate și elimină din index site-urile potențial dăunătoare. Unul dintre semnale este dacă site-ul indexat conține elemente malițioase sau înșelătoare: malware, spyware, inginerie socială, fake news.
Google preferă site-urile securizate cu un certificat Secure Sockets Layer (SSL). Este o mare diferență între site-urile cu http:// și cele cu https:// (acestea din urmă sunt securizate cu SSL) în bara de adresă. Sarcina certificatului SSL este de a cripta orice date care se transmit între utilizator și servere. Chiar dacă are loc un atac cibernetic, este puțin probabil ca hackerii să înțeleagă acele date captate.
Puteți începe să vă pregătiți site-ul pentru modificările viitoare. Chiar dacă nu este clar cât de multă greutate va avea Google Page Experience asupra rezultatelor căutării, să oferiți vizitatorilor o experiență excelentă este o valoare substanțială în sine. Și, ca și până acum, cel mai important pentru Google va fi să oferiți conținut original, de calitate, util.