Procesul Departamentului de Justiție din SUA împotriva Google scoate la iveală amănunte interesante despre modul în care compania Big Tech își gestionează veniturile din publicitatea online. Echipa DOJ se concentrează acum pe acest subiect pentru că banii generați de acest sector reprezintă una dintre principalele surse de profit pentru gigantul tech.
Început săptămâna trecută, procesul a intrat în faza audierii martorilor, iar Jerry Dischler – vicepreședinte al Google și șeful departamentului pentru produse de publicitate – se numără printre primii oameni invitați să răspundă în fața instanței.
Conform Bloomberg, Dischler a declarat că Google a mărit prețurile pentru cumpărarea de reclame online cu 5% și chiar cu 10% în unele cazuri. Totul fără vreun anunț pentru clienți în legătură cu această majorare.
„Avem tendința de a nu le spune agenților de publicitate despre schimbările de preț”, a spus vicepreședintele Google în fața judecătorului.
Această mișcare a fost făcută pentru că gigantul tech nu voia să rateze obiectivele financiare trimestriale comunicate către investitorii de pe Wall Street. Momentele când previziunile interne scădeau sub promisiunile asumate public, Google creștea prețurile licitațiilor publicității online pentru a acoperi pierderile.
„Îmi pasă mai mult de venituri decât persoana medie, dar cred că putem fi cu toții de acord că, pentru echipele noastre care încearcă să trăiască în zone cu costuri ridicate, o altă pierdere de 100,000 de dolari în prețul acțiunilor nu ar fi grozavă pentru moral, ca să nu mai vorbim de impactul uriaș asupra echipei noastre de vânzări”, a declarat Dischler, încercând să justifice majorările companiei.
Întrebat dacă prețul putea fi crescut chiar mai mult de zece procente, Dischler a spus că acest lucru „ar fi periculos de făcut”, dar că este de părere că și o creștere de 15% nu ar fi fost suficientă pentru a convinge clienții companiei să opteze pentru serviciile rivale oferite de Meta sau TikTok.
Acest unghi este acum urmărit de Departamentul de Justiție, care vrea să demonstreze că prin monopolul menținut de Google, această putea face orice fel de schimbări pentru sectorul reclamelor online fără ca agenții de publicitate să poată obiecta sau să se îndrepte către o altă platformă.
Este important de notat că procesul se va întinde pe durata a 10 săptămâni, iar experții nu se așteaptă la o soluționare mai devreme de anul viitor.
Leave a Comment