
Fail: Business Insider le-a recomandat jurnaliștilor săi cărți inexistente, generate de AI
Pe măsură ce tot mai multe publicații încearcă să încorporeze inteligența artificială în procesul jurnalistic, prima întâlnire a Business Insider cu aceasta nu a mers la fel de bine. De fapt, ar putea fi numită un eșec major.
Semafor dezvăluie în exclusivitate că, în urmă cu un an, jurnaliștii de la Business Insider au primit de la un editor senior o listă de cărți de non-ficțiune, pentru ca personalul să înțeleagă mai bine figurile fundamentale ale lumii de astăzi.
Printre aceste titluri se numărau cărți recente de nonficțiune bine cunoscute din domeniul afacerilor, mass-media și tehnologiei, cum ar fi „Too Big To Fail” de Andrew Ross Sorkin, „DisneyWar” de James Stewart și „Super Pumped” de Mike Isaac.
Cu toate acestea, nu toate erau cunoscute de personal, cum ar fi „Simply Target: A CEO’s Lessons in a Turbulent Time and Transforming an Iconic Brand” de Gregg Steinhafel, fost CEO al Target sau „Jensen Huang: the Founder of Nvidia”.
Se pare că nu există nicio urmă că aceste cărți ar fi existat vreodată.
O altă carte, „Mark Zuckerberg Autobiography: The Man Behind the Code” – care se presupune că a fost scrisă de o persoană pe nume Jasper Robin – apare online: există o pagină Goodreads despre acest titlu, care susține că cartea are 61 de pagini. Cu toate acestea, pagina Goodreads nu conține nicio recenzie sau alte informații.
Business Insider vrea mai mult AI în jurnalism
Exclusivitatea Semafor vine în contextul în care Business Insider a anunțat că va investi mai mult în implementarea AI în redacție – pe fondul reducerilor abrupte de personal.
CEO-ul Barbara Peng a scris că „modelele de afaceri sunt sub presiune, distribuția este instabilă, iar concurența pentru atenție este mai acerbă ca niciodată”.
„În același timp, există o oportunitate uriașă pentru companiile care exploatează AI în primul rând. Strategia noastră este puternică, dar nu ne permitem luxul timpului. Ritmul schimbării, combinat cu oportunitatea pe care o avem în față, necesită o acțiune îndrăzneață și concentrată – și aceasta este șansa noastră de a conduce detașarea”, a mai spus ea.
Sindicatul Business Insider nu a salutat mișcarea. Sindicatul a catalogat comunicatul companiei ca fiind insensibil, criticând decizia de a concedia 20% din personal și, în schimb, de a investi mai mult în AI.
Articole asemănătoare
Ambasada SUA în România: „În încercarea de a fura informații despre dezvoltarea unui vaccin, grupul rusesc «APT29» a atacat surse guvernamentale”
Vrăjitoarele de pe social media au reinventat magia: de la ședințele private de spiritism, la video-uri pe YouTube
Prima jurnalistă chineză care a relatat despre Wuhan urmează să fie eliberată din închisoare
Investigație a 30 de publicații, despre o grupare israeliană specializată în sabotaj și manipulare pe social media
Când realitatea e mai mult decât un reality show: un bărbat și-a anunțat crima într-o emisiune, apoi a pus-o în practică