Elon Musk dă vina pe companiile dezvoltatoare de inteligență artificială pentru recentele restricții legate de numărul de postări pe care utilizatorii le pot vedea pe Twitter.
Miliardarul a anunțat că va limita numărul de postări pe care le poți vedea pe Twitter, totul din cauza mai multor servicii, care colectează date de pe platforma de social media. Inițial, Musk anunțase că cei care nu au un abonament pentru Twitter Blue puteau vedea doar 600 de postări pe zi (300 pentru conturile nou create), în timp ce utilizatorii ce plătesc pentru Blue au acces la 6000 de postări pe zi. Mișcarea a venit după ce tweet-urile (dar și conturile) au devenit imposibil de accesat pentru cei care nu erau logați în contul de Twitter.
Apoi, platforma a început să mărească cota de postări, iar cea mai recentă actualizare menționează că abonații la Twitter Blue pot vedea 10.000 de postări pe zi, iar restul doar 1.000 sau 500, dacă este vorba de un cont nou.
Companiile AI arătate cu degetul
Motivul pentru această decizie dubioasă? Musk spune că Twitter s-a confruntat cu un nivel extraordinar de companii, care colectau date de pe rețeaua de socializare. Acestea ar aparține dezvoltatorilor de inteligență artificială. Musk nu le numește direct, însă e limpede că face trimitere la programe precum ChatGPT sau Bard.
„A fost necesară o acțiune drastică și imediată din cauza nivelurilor EXTREME de colectare de date. Aproape toate companiile care se ocupă de inteligență artificială, de la startup-uri până la unele dintre cele mai mari corporații de pe Pământ, colectau cantități uriașe de date. Este destul de jenant să trebuiască să aduci online, de urgență, un număr mare de servere doar pentru a facilita creșterea scandaloasă a valorii unui startup de inteligență artificială”, a spus Elon Musk într-o postare pe Twitter.
Practic, sistemele ar fi fost atât de aglomerate încât era afectată experiența utilizatorilor de pe platformă. În mod absolut așteptat, majoritatea dintre aceștia au fost deranjați de decizia de impunere a unui număr zilnic de postări, mai ales că cei abonați la serviciul premium Twitter Blue sunt favorizați.
Decizia încurcă planurile noului CEO
Conform Reuters, agenții de publicitate vor la fel de dezamăgiți de această restricție, lucru ce îi va îngreuna misiunea Lindei Yaccarino, noul CEO al Twitter, de a convinge brandurile să se întoarcă pe platformă.
Experții din industria de publicitate citați de Reuters vorbesc de un ”deficit de încredere” destul de mare pe care Yaccarino trebuie să-l redereseze în discuțiile cu marile agenții de publicitate. Musk s-a bazat pe reputația lui Yaccarino pentru a convinge brandurile – lucru ce a funcționat în discuțiile cu Google legate de neplata Twitter a facturilor pentru serviciul Cloud – însă situația s-ar putea schimba.
Faptul că utilizatorii văd un număr limitat de postări înseamnă că aceștia văd și mai puțină publicitate. De ce și-ar da brandurile banii unei platforme care limitează vizibilitatea postărilor și a reclamelor?
Situația în care se află Twitter nu este deloc bună, iar aceste decizii nu fac decât să slăbească și mai mult încrederea în companie. Mulți se așteaptă ca Linda Yaccarino să poată opri astfel de mișcări, care rănesc platforma, însă Elon Musk, în mod regretabil, nu vrea să lase alte mâni să se ocupe de Twitter.
Leave a Comment