Deutsche Welle și-a dublat audiența online cu Facebook Instant Articles
Facebook Instant Articles este o tehnologie prin care articolele de pe un site promovate pe Facebook se vor deschide în aplicația Facebook, fără să mai fie nevoie de un browser extern.
Publicația germană Deutsche Welle (DW) extinde articolele Facebook Instant la 60 de conturi în 30 de limbi, în urma unui test de succes în care această tehnologie a dublat interacțiunea publicului în șase luni. Testul s-a făcut pe un grup de nouă conturi de Facebook ale postului, anunță Facebook.
Facebook Instant Articles este o tehnologie prin care articolele de pe un site promovate pe Facebook se vor deschide în aplicația Facebook, fără să mai fie nevoie de un browser extern. Astfel, textele se încarcă mai repede și sunt adaptate la interfața Facebook. Pentru a realiza acest lucru, este necesar să fie configurate anumite opțiuni în interfața de administrare a site-ului respectiv. Publicațiile jurnalistice care folosesc sisteme populare de administrare a conținutului precum WordPress pot realiza foarte ușor aceste setări.
Sebastian Katthöver, șeful direcției de dezvoltare a audienței de la DW, a explicat că a trecut la această procedură după ce a citit un studiu pe Facebook cu privire la efectele generale ale articolelor instant în presa online din lume. Rezultatele erau defalcate pe regiuni, iar Africa și Asia erau zonele cu cele mai mari câștiguri în materie de interacțiune cu publicul.
„Am fost curioși dacă articolele instant ne pot ajuta să ne sporim performanța articolelor pe piețe cu probleme de lățime de bandă (ale conexiunilor la Internet – n.r.) sau cu penetrare slabă a Internetului. Articolele instant se încarcă foarte repede în comparație cu articolele online standard”, a explicat Katthöver.
Strategia de trecere la Instant Articles a vizat trei scopuri:
- Să nu existe schimbări la nivelul traficului, după trecerea de la DW.com la Facebook;
- Articolele instant să aibă un efect pozitiv asupra ratei de interacțiune;
- Gestionare ușoară pentru editori și jurnaliști: practic, aceștia nu trebuie să facă altceva decât să publice link-ul articolului pe Facebook.
Katthöver îi îndeamnă pe toți editorii din lume să încerce FB Instant Articles. Cu un proces de lansare atent și iterativ, tehnologia poate avea un mare succes în ceea ce privește interacțiunile și numărul vizitelor.
Foto: ERT