Ziarul britanic Daily Mail a dat în judecată gigantul Google, acuzând compania că ar fi pus monopol pe spațiul publicitar și că favorizează în mod voit unele publicații în detrimentul altora.
În plângerea formulată de Daily Mail, depusă la Curtea Districtuală a SUA din New York, se arată că veniturile presei au scăzut drastic din cauza monopolizării pieței de către Google, conform BBC.
„Lipsa concurenţei pentru inventarul publisherilor reduce cantitatea şi calitatea ştirilor disponibile pentru cititori, dar Google beneficiază de venituri mai mari pentru că dispune de o parte din ce în ce în ce mai mare din spaţiul publicitar care rămâne”, se afirmă în documentul depus de ziarul britanic.
În plus, compania care deține Daily Mail, Associated Newspapers, susține că Google ”pedepsește” editorii dacă nu vând suficient spațiu publicitar pe piața sa. Aceasta afirmă că utilizatorii britanici vedeau mai degrabă articole despre familia regală ale unor site-uri mici, regionale, decât de la Daily Mail, în ciuda faptului că publicația a scris zilnic mai multe știri pe această temă.
În răspuns, compania americană susține că „folosirea instrumentelor de tehnologie în domeniul publicitar nu are nicio influenţă asupra modului în care site-urile publisherilor se poziţionează în căutarea Google”.
„Daily Mail autorizează zeci de companii de tehnologie să vândă şi să gestioneze spaţiul publicitar, precum Amazon, Verizon şi multe altele”, se mai arată în mesajul transmis de Google.
Leave a Comment