Codul australian al presei impune constrângeri asupra companiei Google
Compania Google insistă că este pe deplin angajată să ajungă la o versiune funcțională a legii, un cod care îndeplinește obiectivele cheie ale guvernului.
Noul cod australian al presei aduce reguli considerate aproape absurde de către Google: conform noului act normativ, Google ar trebui să plătească pentru link-urile pe care le oferă în paginile de rezultate și să dezvăluie fiecare schimbare a algoritmului cu 14 zile înainte să-l activeze.
Guvernul australian a introdus în parlament Codul de negociere pentru mass-media, pentru discuții. Din păcate, în timp ce guvernul a făcut unele modificări, legea nu poate fi considerată un cod practic, consideră Google.
Încă de când codul a fost anunțat pentru prima dată în aprilie 2020, Google a colaborat îndeaproape cu Guvernul și Comisia australiană pentru concurență și consumatori. Cu toate acestea, după luni de consultare, cea mai recentă versiune a codului este încă ineficientă.
- Noul cod obligă pe Google să plătească pentru a afișa link-uri. Niciun site Web și niciun motor de căutare nu plătește pentru un asemenea lucru, deoarece această procedură contravine modului în care funcționează Internetul.
- Codul îi cere lui Google să ofere editorilor de știri un tratament special, o notificare de 14 zile cu privire la anumite modificări ale algoritmilor și „practicilor interne”. Chiar dacă Google s-ar conforma, acest lucru ar întârzia actualizările importante, ar crește costurile de operare ale lui Google și ar oferi un tratament special editorilor de știri, într-un mod care i-ar dezavantaja pe toți ceilalți.
- Codul impune un model de arbitraj nedrept, care ia în considerare doar costurile editorilor, nu și pe cele ale lui Google. Noua regulă stimulează editorii să facă reclamații și să recurgă la arbitraj, mai degrabă decât la negocieri de bună credință.
Compania Google insistă că este pe deplin angajată să ajungă la o versiune funcțională a legii, un cod care îndeplinește obiectivele cheie ale guvernului, reglementează inteligent platformele digitale și întărește industria de știri din Australia, păstrând în același timp serviciile Google pe care australienii le folosesc în fiecare zi.