Ce crede whistleblowerul Facebook despre proiectul legislativ european Digital Service Act
Parlamentarii europeni au primit-o, luni, pe fosta directoare de produs a Facebook, Frances Haugen, la Bruxelles. Whistleblowerul a participat la o audiere în Parlamentul European, ocazie cu care a vorbit și despre actul legislativ privind serviciile digitale (DSA).
„Legea privind serviciile digitale, care este acum în fața acestui Parlament, are potențialul de a fi un standard de aur global”, a spus avertizorul de integritate. Motivul, spune Haugen, ar fi capacitatea legii europene de a fi adoptată și transpusă și de alte țări dinafara Uniunii, precum SUA, informează Politico.
Totuși, aceasta a simțit nevoia să tragă un semnal de alarmă. Haugen i-a avertizat pe parlamentari să nu pice în plasa birocrației și să lase astfel loc de interpretări legislative: „Diavolul va fi în detalii. De exemplu, dacă scrieți o scutire largă de la transparență pentru orice lucru clasificat drept «secret comercial» companiile vor spune că totul este un secret comercial”, le-a spus ea parlamentarilor. Astfel, fosta directoare insistă ca platformele să nu fie lăsate să folosească “secretul comercial” drept o scuză.
Un alt subiect atins la începutul acestei săptămâni în Parlamentul European se referă la vizarea mass-mediei de către Digital Service Act. Avertizorul de integritate susține că presa nu ar trebui să fie exceptată de la legislație.
„Permiteți-mi să fiu foarte clară – fiecare campanie modernă de dezinformare va exploata canalele media de știri de pe platformele digitale jucând sistemul”, a spus Haugen.
În fond, declarațiile făcute de fosta directoare de produs nu vor avea un impact foarte mare asupra reglementărilor europene. Deși Haugen a susținut în fața parlamentarilor câteva idei populare în rândul ONG-urilor, precum cea care vizează media, aceasta nu a reușit să încline balanța într-o anumită direcție în privința targeted advertising.
Articole asemănătoare
TikTok fără algoritmul TikTok? Planul derutant al fostului șef al Trezoreriei SUA pentru achiziția platformei
Ce fel de persoane sunt mai predispuse să răspândească dezinformare despre coronavirus
Algoritmul X favorizează postările lui Elon Musk și ale conturilor conservatoare
De ce agregatoarele de știri pot fi de ajutor și publicului, și jurnaliștilor – dar trebuie reglementate
Două săptămâni de la dispariția jurnalistului din Arabia Saudită