Discursurile, partidele și agențiile de știri cu viziuni politice de dreapta sunt favorizate în detrimentul celor de stânga, spune o cercetare internă a Twitter.
Descoperirea a fost anunțată într-o postare pe blogul companiei în urma unui studiu ce evaluează cum anume algoritmul Twitter recomandă conținut politic utilizatorilor.
Potrivit studiului, utilizatorii care aleg să vizualizeze conținutul de pe pagina principală- Home – care se bazează pe algoritmi, văd mai multe postări politice spre deosebire de alte metode de vizualizare a conținutului.
Cercetarea s-a desfășurat în perioada aprilie-august 2020 și a analizat milioane de tweet-uri din Canada, Franța, Germania, Japonia, Marea Britanie, Spania, și SUA. În toate aceste țări, mai puțin în Germania, rezultatele au arătat că opiniile politice de dreapta se bucură de o amplificare din partea algoritmului față de alte viziuni politice.
Rumman Chowdhury, șefa echipei de învățare automată, etică, transparență și responsabilitate de la Twitter, a spus că nu se știe de ce algoritmul favorizează acest tip de discurs și că răspunsul este dificil de dat.
Echipa pe care o conduce plănuiește să faca o „analiză a cauzelor principale” pentru a încerca să descopere „de ce”-ul care plutește deasupra studiului. Analiza va testa modul în care oamenii folosesc platforma și va încerca să stabilească dacă utilizatorii Twitter sau algoritmul în sine cauzează această amplificare inegală.
O ipoteză pe care Twitter o ia în considerare este că agențiile de presă și politicienii de dreapta sunt mai pricepuți la a comunica eficient. Canalele de dreapta conservatoare par a știi cum să-și transmită opiniile și să ajungă la cât mai mulți suporteri ai ideologiei lor.
„Sperăm că, prin împărtășirea acestei analize, putem începe o conversație productivă cu o comunitate de cercetare mai largă pentru a examina diverse ipoteze care să explice de ce observăm, în general, o amplificare relativ mai mare a viziunilor de dreapta […] pe Twitter”, a adăugat Chowdhury la finalul postării.
Leave a Comment