
Threads s-a lansat oficial în Uniunea Europeană
Threads, competitorul X dezvoltat de Meta, s-a lansat, azi, în mod oficial în Uniunea Europeană. După o amânare de mai bine de patru luni, utilizatorii europeni vor putea să-și acceseze contul de Threads, care este legat de cel de Instagram.
Întârzierea a fost legată de legile blocului comunitar pe care Meta trebuie să le respecte. Pachetul de legi DMA (Digital Markets Act) este cel care ar fi dat de furcă gigantului american. Șeful Instagram, Adam Mosseri, declara în luna iulie – după lansarea în SUA – că DMA nu permite ca Meta să amestece datele personale ale utilizatorilor colectate de pe Facebook, Instagram sau WhatsApp. Iar, cum profilul de pe Threads este legat de contul de Instagram, acest lucru intra în contradicție cu normele DMA.
La momentul redactării acestui articol, aplicația Threads nu era disponibilă nici în Google Play, nici în App Store, însă platforma poate fi accesată prin varianta web – unde utilizatorii vor putea să se logheze prin intermediul contului de Instagram.
Mark Zuckerberg, șeful Meta, a postat un mesaj pe Threads în care urează bun venit noilor utilizatori din UE. Piața europeană ar putea fi imboldul de care Threads are nevoie în aceste momente, mai ales că numărul de utilizatori ai platformei a scăzut constant de când s-a lansat în iulie.
„Astăzi deschidem Threads pentru mai multe țări din Europa. Bine ați venit tuturor 👋”, a scris Zuckerberg.
Meta nu a făcut, deocamdată. declarații publice legate de lansarea Threads în UE și nu este clar dacă platforma a suferit schimbări pentru a respecta reglementările Uniunii. Recent, însă, Meta a făcut primii pași de a despărți Instagram de Threads și permite acum ștergerea contului de Threads fără ca celălalt cont să fie afectat.
Articole asemănătoare
Angajații Google protestează împotriva contractului cu Israel
Dubii legate de rolul Israelului în cazul WhatsApp contra firmei spyware NSO Group
Panica generată de coronavirus crește prețurile la măștile medicale. Prețul a fost umflat și de 100 de ori
Pierderile continuă la Twitter. Cheltuielile pentru reclame online au scăzut cu peste 70%, în decembrie
Editiadedimineata: Primul județ din România în care masca devine OBLIGATORIE în locuri publice. Decizia, în vigoare de miercuri dimineață