Compania-mamă a The Guardian continuă eforturile de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră
Guardian Media Group (GMG) a publicat cel de-al doilea raport privind „Impactul pozitiv și sustenabilitatea”, subliniind că presa scrisă rămâne cel mai mare contribuitor la emisiile de gaze cu efect de seră. Compania, care publică ziarele The Guardian și Observer, își propune să reducă până în 2030 două treimi din emisiile sale din 2020, excluzând compensațiile de carbon. În pofida unei ușoare creșteri anuale a emisiilor, GMG și-a depășit obiectivele stabilite anterior.
GMG a constatat că a produs 23.907 tone de emisii de dioxid de carbon echivalent (tCO2e) în anul care s-a încheiat în martie 2022, o creștere de 7% față de anul precedent, scrie Press Gazette.
Compania consideră că acest lucru se datorează sfârșitului pandemiei, ceea ce a dus la creșterea călătoriilor de afaceri și a tirajului ziarelor tipărite, comparativ cu perioada lockdownului. Cu toate acestea, emisiile de pe anul 2022 au fost cu 30% mai mici decât nivelurile anterioare pandemiei din 2019/2020.
Produsele digitale, mai bune pentru mediu
Produsele tipărite au reprezentat 71% din emisiile GMG în 2021/22, operațiunile de imprimare producând aproximativ aceeași cantitate de gaze cu efect de seră ca și 2.000 de locuințe din Marea Britanie.
În schimb, produsele digitale au contribuit la doar 11% din amprenta de carbon a companiei, care a fost cu 28% mai mică decât în anul precedent. Această categorie include energia folosită de cititori pentru a accesa theguardian.com și serverele Guardian.
În timp ce GMG s-a orientat către sursele digitale pentru venituri, tirajul tipărit continuă să fie o sursă valoroasă de venit.
Aproximativ 64% din hârtia utilizată de GMG, aproximativ 29.000 de tone, este dedicată tipăririi The Guardian și The Observer, 63% din această hârtie fiind 100% reciclată. Restul hârtiei include hârtie de revistă de calitate superioară pentru suplimente, din care doar 18% este reciclată.
Raportul subliniază, de asemenea, că sediile centrale ale companiei-mamă The Guardian, atât în Marea Britanie, cât și în Australia, se bazează pe energie 100% regenerabilă. De asemenea, compania a făcut eforturi pentru a reduce emisiile asociate cu cateringul, prin eliminarea cărnii de vită din meniuri și creșterea disponibilității opțiunilor vegane și vegetariene.
În ciuda dependenței de tipărituri ca sursă de venit, compania a reușit să reducă emisiile asociate acestora și să facă progrese semnificative în ceea ce privește obiectivele de sustenabilitate.
Articole asemănătoare
Rezultatele parțiale ale alegerilor prezidențiale 2019. Klaus Iohannis, câștigător detașat
Iran: Cele două jurnaliste care au relatat despre moartea lui Mahsa Amini, condamnate pentru colaborare cu SUA
Dezinformarea anti-Ucraina este mai posibilă decât o invazie rusă
Dacă celelalte rețele de socializare nu-l vor, Trump are în plan propria sa platformă de social media
Statul pe social media, activitatea preferată pe internet a românilor. Consumul de presă e (destul de) popular