Noua afacere online profitabilă : comerțul cu recenzii false
Review-urile sunt printre cele mai importante informații la care ne uităm atunci când cumpărăm servicii sau produse online. În era digitală, review-ul a devenit un coeficient al calității produselor care ne influențează alegerile.
Dar cum ne dăm seama când acestea nu sunt realiste sau au fost manipulate în defavoarea interesului cumpărătorului?
Unii comercianți își doresc atât de tare să primească 5 stele încât plătesc pentru ele.
Unul dintre cele mai populare site-uri de rezervări, TripAdvisor, a căzut recent țintă falsificatorilor de review-uri.
Recenzile erau cumpărate de la o agenție de marketing ”specializată” în falsificare, de către restaurante dornice de a atrage fanii Cupei Mondiale. Pentru suma de 35,000 de ruble, adică aproximativ 570 de dolari, acesta promitea să aducă restaurantul în top 10 pe site.
Cel puțin 6 restaurante din top 30 sunt suspecte doar în orașul Kaliningrad, Rusia, care găzduiește echipa Angliei. Un altul, italian, numit Peperonchino, care avea de obicei o revizuire pe săptămână, a urcat pe locul al doilea, după ce în două săptămâni au fost plasate nu mai puțin de 45 de recenzii.
Bacon Agency a confirmat serviciul pe care îl oferea, dar a spus că doar era intermediar între restaurante și recenzori, conform Reuters.
TripAdvisor a mai avut probleme în trecut, când a fost acuzat că a eliminat recenzii care avertizau despre locuri periculoase, unde se petreceau atacuri sau violuri.
Singura metodă la îndemână prin care putem combate fenomenul, pentru a nu fi la rândul nostru înșelați, este să adaugăm recenzii locurilor unde mergem.

Articole asemănătoare
Președintele Braziliei, dat în judecată de jurnaliști pentru că și-a dat masca jos, deși știa că este infectat cu coronavirus
Cum arată Twitter la o luna după preluarea de către Elon Musk
Rusia anunță că își va retrage trupele de la granița de est a Ucrainei
Algoritmul Facebook amplifică dezinformarea despre schimbările climatice
BBC, presată de guvernul britanic să evite termenul „lockdown” la începutul pandemiei