Televiziunea de stat din Iran susține că Facebook i-a blocat pagina „fără vreo avertizare sau explicație”
Una dintre televiziunile finanțate de guvernul de la Teheran, PressTV, a rămas fără pagina principală de Facebook, după ce platforma ar fi eliminat-o „fără vreo avertizare sau explicație”.
Totuși, tot PressTV afirmă într-un articol citat de The Hill că rețeaua de socializare a afirmat că postul de televiziune nu este eligibil pentru a activa pe Facebook, fără să ofere însă detalii suplimentare.
„Într-o notificare privind retragerea paginii marți devreme, gigantul social media din SUA a declarat că decizia a fost «definitivă» adăugând că nu poate furniza informații suplimentare din «motive de siguranță și securitate»”, mai afirmă postul iranian, pe site-ul oficial.
În același articol, se susține că acțiunea companiei de pe Silicon Valley coincide cu reportajele realizate privind protestele de la Capitol Hill, însă și susține că nu este prima oară când conținutul paginii este vizat – Iranul dă vina pe modul în care presa a criticat acțiunile Americii și ale aliaților săi, precum ocuparea Palestinei de către Israel.
PressTV mai afirmă că decizia gigantului tehnologic a fost revocată la câteva ore după ce instituția a făcut apel. Totuși, pagina, care ar fi avut „aproximativ patru milioane de urmăritori”, nu este publică nici la momentul redactării acestui material. Există pagini cu nume similare, dar care au rămas inactive de ceva timp.
Împreună cu agenția chineză Xinhua și Sputnik din Rusia, PressTV a fost catalogată de Facebook ca și presă de stat și le-a retras capacitatea de a mai rula reclame în Statele Unite ale Americii.

Articole asemănătoare
Crește bilanțul jurnaliștilor uciși în Gaza: 115 lucrători media au murit
Pe cât populară este tehnologia AI, pe atât de ignorată este cercetarea siguranței acesteia
Google acceptă să plătească peste 300 de agenții de presă din UE
China își avertizează cetățenii să se comporte potrivit sau ”vor fi pedepsiți”
Recomandările redacției: Schimbările climatice îi privesc și pe jurnaliști, iar încrederea în media poate fi recâștigată