Legislația românească pregătește amenzi pentru Google, Facebook, Amazon și alte platforme
Proiectul de OUG prevede obligativitatea echității și a transparenței pe aceste platforme online.
Guvernul are pe ordinea de zi a ședinței de azi un proiect de ordonanță de urgență (OUG) ce prevede posibilitatea de sancționare a serviciilor de intermediere online și a motoarelor de căutare online pe care comercianții își promovează afacerile, informează G4Media.
Proiectul de OUG transpune Regulamentul UE 1150 din 2019, care prevede obligativitatea echității și a transparenței pe aceste platforme online. Regulamentul obligă platforme precum Google, Facebook, Amazon, Instagram și Airbnb să aibă un comportament echitabil și transparent față de toți comercianții înregistrați în România care folosesc serviciile de promovare ale acestor platforme.
Consiliul Concurenței din România este desemnată autoritate competentă pentru asigurarea și respectarea prevederilor acestui regulament.
Câteva dintre prevederile actului normativ:
- Consiliul Concurenței primește sesizări de la persoane și firme și trebuie să le analizeze și să ofere o soluție. Procedura de soluționare va fi stabilită prin regulament adoptat de Consiliul Concurenței;
- Consiliul va decide aplicarea unui avertisment sau a unei amenzi. Amenzile cuprinse între 0,1% și 1% din cifra de afaceri pot fi aplicate platformelor online dacă nu respectă cerințe specifice privind procedurile și termenele de modificare a termenilor și condițiilor încheiate de platforma online cu comercianții;
- În cazul întreprinderilor nou-înfiinţate, care nu au înregistrat cifră de afaceri în anul anterior sancţionării, acestea vor fi sancționate cu amendă cuprinsă între 5.000 lei și 1.000.000 lei.
Actul normativ va intra în vigoare după ce va fi adoptat de guvern și promulgat de președintele țării.
Foto: Visualhunt.com