Google și-a publicat veniturile generate în primul trimestru al acestui an și, în ciuda unor ținte ratate, compania a reușit să adune mai mulți bani din reclame decât în perioada similară din 2021. Dincolo de succesul motorului de căutare și a serviciilor cloud, Shorts pare a urca foarte repede în topul celor mai populare servicii oferite de Google.
Deși YouTube a generat venituri de 6.9 miliarde de dolari, suma este mult mai mică decât cele 7.5 miliarde la care se așteptau analiștii, conform Reuters. Creșterea spectaculoasă de anul trecut a fost datorată pandemiei și carantinei care a forțat oamenii să petreacă mai mult timp online. Acum, Google spune că o parte din țintele ratate sunt, de fapt, întoarcerea la normalitate. Pe lângă asta, compania a mai adăugat că veniturile din reclame din Europa au scăzut din cauza războiului din Ucraina.
Cu toate astea, Shorts s-a dovedit extraordinar de popular. Deși este o copie a TikTok, serviciul oferit de YouTube reușește să genereze 30 de miliarde de vizualizări în fiecare zi, conform TechCrunch. Două miliarde de utilizatori intră pe YouTube în fiecare lună, iar asta încurajează Google să continue să investească și să inoveze platforma.
Singura problemă (temporară, bineînțeles) este că popularitatea Shorts nu se traduce și în venituri generate. Videoclipurile din secțiunea Shorts nu sunt încă monetizate la nivelul pe care Google și l-ar dori, iar faptul că tot mai mulți din cei două miliarde de utilizatori aleg să privească conținut pe Shorts nu prea ajută YouTube să adune mai mulți bani.
Soluția este simplă. Gigantul american a spus că va introduce mai multe reclame pe Shorts și le va monetiza, astfel încât creatorii de conținut să fie încurajați să producă cât mai multe clipuri.
”Ne confruntăm cu un ușor efect negativ asupra creșterii veniturilor pe măsură ce audiența Shorts crește ca procent din timpul total petrecut pe YouTube. Testăm monetizarea pe scurtmetraje, iar primele reacții și rezultate ale agenților de publicitate sunt încurajatoare”, a declarat managerul financiar al Google pentru TechCrunch.
Ce va însemna asta pentru TikTok, rămâne de văzut. Spre deosebire de Google, TikTok nu poate genera atât de mulți bani și nici nu are (deocamdată) resursele necesare să plătească creatorii de conținut la fel de bine cum o face YouTube. Google tronează în continuare când vine vorba de venituri din reclame pentru că serviciile sale sunt printre cele mai populare și au mulțime. De la Google Ads și până la taxele pe care le percepe prin Google Play, compania americană este greu de egalat și – aproape- imposibil de detronat.
Leave a Comment