După o amendă în valoare de 170 de milioane de dolari primită de Google în luna septembrie a anului trecut, din cauza modului în care YouTube gestiona și folosea informații personale despre copii, cu scopul de a utiliza reclame personalizate, compania a anunțat că vor avea loc modificări în politicile de confidențialitate privitoare la intimitatea minorilor. Declarația oficială din luna noiembrie garanta că schimbările vor fi implementate de la începutul anului 2020, iar compania s-a ținut de cuvânt.
Astfel, în acest moment, cantitatea de date pe care platforma și creatorii de conținut le pot colecta din conținutul destinat copiilor este limitată și, potrivit TechCrunch, luând în considerare profitabilitatea asociată acestui tip de material video, măsura ar putea avea serioase implicații financiare atât pentru Youtube, cât și pentru cei mai populari creatori. Principala schimbare o constituie faptul că fiecare creator de conținut va trebui să declare dacă materialele sale sunt destinate sau nu copiilor, iar, în cazul în care sunt, orice privitor va fi considerat copil, indiferent de vârsta reală a acestuia și, prin urmare, datele sale vor fi gestionate ca atare. Dacă un creator va refuza să identifice corect tipul de conținut postat, el va fi sancționat de către YouTube prin demonetizare, avertismente sau chiar închiderea contului.
Adoptarea acestei politici se aliniază, într-adevăr, unui cod deontologic pe care ar trebui să îl respecte creatorii de conținut online, însă ridică și multe probleme, prin faptul că reclamele personalizate valorează mai mult decât cele nepersonalizate. Spre exemplu, cel care câștigă cei mai mulți bani de pe YouTube, la momentul actual, este Ryan Kaji, un copil de 9 ani, care produce videoclipuri pentru copii. Totodată, canalele care se bazează pe animații sau jocuri video ar putea fi afectate de această schimbare, întrucât, chiar dacă nu au un conținut infantil, algoritmul platformei l-ar putea detecta ca fiind pentru copii. De asemenea, noua politică limitează și modul în care creatorii își înțeleg publicul, deoarece aceștia nu vor mai avea acces la multe date demografice importante.
După cum notează TechCrunch, Google a anunțat că se angajează ,,să ajute creatorii să navigheze pe acest nou decor și să sprijine ecosistemul nostru de conținut pentru familie.” Totuși, nu se știe exact cum are de gând să îi ajute să se integreze în noul statu-quo și să respecte noul regulament. Reacția comunității de creatori de conținut a fost una impetuoasă, foarte mulți dintre aceștia reclamând un caracter neclar și injust al noii politici.
Leave a Comment