India este poate printre cele mai afectate țări din punct de vedere social din cauza știrilor false. Cazul celor doi bărbați uciși de către propria comunitate, într-un orășel din nord-estul țării, din cauza unor mesaje de pe WhatsApp, arată cât de înrădăcinat este acest fenomen în societatea indiană.
WhatsApp a încercat în nenumărate rânduri să stopeze răspândirea informațiilor false prin aplicația sa, însă eforturile nu au dat roade. Acum, în preajma alegerilor, compania vine cu o nouă campanie ceva mai neobișnuită, conform Qz.com.
În urmă cu numai o zi, aplicația online de mesagerie a lansat o campanie televizată, constând într-un spot publicitar de 60 de secunde. Scopul ar fi să-i învețe pe indieni pericolele fake news-urilor.
”Share birthdays, share laughter, share joy, not rumors” (Împarte zile, împarte zâmbete, împarte bucurie, nu zvonuri) urmărește povestea Kavya, o tânără ce s-a mutat departe de familia sa și care ține legătura cu cei dragi prin intermediul WhatsApp. Când unchiul său trimite un fake news pe grupul de familie, acesta îi transmite că nu ar trebui să împartă astfel de zvonuri și îl convinge să părăsească grupul de pe care a preluat mesajul ofensator.
Clipul, regizat de Shirsha Guha Thaktura, este disponibil în prezent doar în două limbi: engleză și hindi. Cu toate astea, compania a anunțat că în curând vor introduce versiuni în alte 8 limbi.
Leave a Comment