Twitter-ul lui Elon Musk face o notă discordantă printre companiile de social media prezente în Europa: deși a fost de acord în iunie 2022 să se conformeze Codului de practică privind dezinformarea, a prezentat un raport incomplet.
Presa a numit această depunere de raport drept „primul test de dezinformare al UE”, deoarece ar putea influența relațiile companiilor cu instituțiile europene. Prin conformare, unele dintre obligațiile prevăzute în Legea privind serviciile digitale ar putea fi ușurate pentru platformele de socializare. În cazul în care acestea nu respectă standardele, pot fi amendate cu până la 6% din veniturile lor globale, conform Politico.
Cu toate acestea, Twitter a furnizat un raport incomplet – fiind singurul care a făcut acest lucru, dintre cele 30 de platforme și organizații care au aderat la inițiativă. Documentele prezentate de platforma lui Elon Musk au fost lipsite de date și fără informații despre care este planul său de cooperare cu verificatorii de fapte.
Într-o declarație, vicepreședintele Comisiei Europene pentru valori, Věra Jourová, și-a exprimat dezamăgirea față de comportamentul Twitter.
„Sunt dezamăgită să văd că raportul Twitter este în urma altora. Mă aștept la un angajament mai serios față de obligațiile lor care decurg din Cod”, a declarat aceasta.
Twitter a picat testul dezinformării
Printre informațiile pe care rețelele de socializare trebuiau să le prezinte Uniunii Europene se numără cum detectează și stopează campaniile coordonate de manipulare străină, cum reduc banii de publicitate pentru actorii de propagandă, cum etichetează reclamele politice, dar și cum permit accesul cercetătorilor la datele lor.
În această ultimă privință, este deja de așteptat ca Twitter să reducă săptămâna aceasta accesul liber al cercetătorilor la datele sale – ceea ce reprezintă un alt semn că firma lui Elon Musk nu este interesată să respecte standardele UE privind dezinformarea, după ce mulți angajați care se ocupă de probleme de încredere și siguranță au fost concediați sau au părăsit compania de când a preluat platforma.
Începând cu luna septembrie a acestui an, platformele de socializare cu peste 45 de milioane de utilizatori din UE vor începe să se confrunte cu investigații privind modul în care protejează publicul de dezinformare.
Leave a Comment