Twitter introduce avertismente pentru postările care dezinformează cu privire la războiul din Ucraina

Twitter a anunțat că va implementa avertismente pentru postările care dezinformează cu privire la războiul din Ucraina. Mișcarea face parte dintr-un efort general al companiei de a taxa conținutul înșelător și de a-l opri să se propage în timpul unei crize.

Într-o postare pe blogul companiei, departamentul de Siguranță și Integritate al Twitter a detaliat ce se califică drept criză. Definiția se potrivește cu cea oferită de ONU și spune că ”orice situație în care există o amenințare generalizată la adresa vieții, a siguranței fizice, a sănătății sau a mijloacelor de subzistență de bază, care depășește capacitatea de reacție a indivizilor și a comunităților în care aceștia locuiesc” este considerată o criză.

Războiul din Ucraina întrunește toate aceste caracteristici, iar Twitter a decis să introducă avertismente pentru postările care se dovedesc a fi false. O serie de surse de încredere precum ONG-uri, jurnaliști și specialiști OSINT vor lucra cu Twitter pentru a identifica conținutul care dezinformează și să-l eticheteze corespunzător.

Acest tweet a încălcat regulile Twitter privind distribuirea de informații false sau înșelătoare care ar putea aduce prejudicii populațiilor afectate de criză. Cu toate acestea, pentru a păstra acest conținut în scopuri de tragere la răspundere, Twitter a stabilit că acest tweet trebuie să rămână disponibil”, este mesajul pe care platforma îl va aplica în etichetările sale.

Pe lângă acest avertisment, compania a mai spus că va acorda o atenție sporită conturilor considerate de ordin ”înalt” precum cele afiliate unui stat sau cele ale publicațiilor de știri. De asemenea, postările virale vor fi la fel de atent monitorizate, astfel încât conținutul care are cel mai mare potențial de a ajunge la oameni să nu fie unul fals.

Ca în cazul unei postări false normale, și cele care dezinformează pe marginea unui subiect de criză va fi oprit de a ajunge pe feed-ul oamenilor. Practic, orice postare care conține avertismentul de mai sus nu va mai fi recomandat și distribuit mai departe de către algoritmul platformei, tocmai pentru a limita numărul de oameni care văd respectiva postare.

Am constatat că faptul de a nu amplifica sau de a nu recomanda anumite conținuturi, de a adăuga context prin etichete și, în cazuri grave, de a dezactiva implicarea în Tweeturi, reprezintă modalități eficiente de a reduce daunele, păstrând în același timp discursul și înregistrările evenimentelor globale critice”, a declarat Yoel Roth, șeful departamentului de Siguranță și Integritate pe blogul companiei.

Iacob Șerban:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri