Mai multe branduri și-au retras reclamele de pe Twitter după ce ad-urile, ce făceau parte din campaniile de marketing ale respectivelor companii, au apărut lângă postări care cereau imagini cu pornografie infantilă.
Firme precum Mazda, Forbes, Coca-Cola sau Disney au luat măsuri de stopare a reclamelor pe platforma americană, dat fiind contextul în care postărilor lor promoționale puteau fi vizulizate de utilizatori. Un studiu Reuters, în colaborare cu grupul de securitate cibernetică Ghost Data, a scos la iveală că peste 30 de entități, care au cumpărat reclame pe Twitter, au avut o parte din ad-urile lor afișate lângă postări care fie cereau, fie ofereau link-uri către imagine sexuale cu minori.
Twitter a criticat la rândul ei postările care promovează un astfel de conținut și regretă faptul că reclamele au ajuns să apară în proximitatea acestora. Platforma a ținut să sublinieze că orice fel de conținut sexual care implică minori este interzis.
„Compania are toleranță zero față de exploatarea sexuală a copiilor. Investim mai multe resurse dedicate siguranței copiilor, inclusiv prin angajarea de noi posturi pentru a trasa politici și a implementa soluții”, a declarat un purtător de cuvânt pentru Reuters.
Din cele peste 500 de conturi pe care jurnaliștii americani și Ghost Data le-au indentificat, Twitter a reușit să elimine doar 30% dintre acestea în perioada de studiu. Conturile au fost eliminate în totalitate doar după ce Reuters a oferit platformei lista completă cu numele tuturor conturilor identificate ca cerând sau oferind conținut pornografic cu copii.
„Twitter trebuie să rezolve această problemă cât mai curând posibil, iar până când o va face, vom înceta orice activitate plătită pe Twitter”, a declarat un purtător de cuvânt al Forbes pentru agenția de presă.
O decizie similară a fost adoptată și de Mazda, în timp ce Disney și Coca-Cola au declarat că au luat măsuri pentru a se asigura că platformele unde își sponsorizează produsele nu vor mai face greșeli de acest fel.
Problema pornografiei infantilă de pe Twitter nu e un lucru nou, însă Twitter este singura mare platformă de socializare unde conținutul sexual pentru adulți nu este interzis. De fapt, conform unor documente interne ale companiei analizate de Reuters, 13% din tot conținutul de pe Twitter este reprezentat de conținut explicit dedicat adulților.
Asta este una dintre explicațiile pentru care Twitter are dificultăți în a identifica și elimina eficient conținutul care exploatează minorii și de ce platforma este mult mai vulnerabilă decât celelalte când vine vorba de această problemă.
Leave a Comment