Pe măsură ce veștile despre viitoarele vaccinuri anti-Covid-19 se înmulțesc, oamenii sunt tot mai avizi de informații. Ei se îndreaptă către cele mai variate surse de informare, inclusiv către social media. TikTok, rețeaua faimoasă pentru clipurile amuzante cu dansuri repetitive, devine un canal de informare pentru cei care trec acum prin testele vacinurilor și pentru fanii lor de pe platformă.
Ashley Locke (29 de ani) a primit prima injecție în noiembrie, ca parte a studiului vaccinului AstraZeneca Covid-19. De când a început procedura, milioane de oameni au urmărit cum își documentează experiența pe TikTok, scrie NBC News.
Pe TikTok, hashtag-urile legate de virus și vaccin au milioane de vizualizări, pe măsură ce tinerii caută informații despre studiile științifice, într-un format pe care-l pot înțelege. Mai mulți alți utilizatori TikTok au postat videoclipuri despre ei înșiși participând la studii și cel puțin un videoclip, în care un medic cântărește diferențele dintre studii, a avut mai mult de un milion de vizionări:
Hashtag-ul #CovidVaccine are peste 36 de milioane de vizualizări.
Unii utilizatori de TikTok chiar pot influența opiniile celor tineri. Sunt unii care spun că videoclipurile i-au convins să se vaccineze odată ce tratamentele sunt aprobate și sunt alți utilizatori care mărturisesc că au fost convinși să se înscrie pentru studii despre vaccinuri.
Videoclipuri virale recente care răspândesc dezinformare, cum ar fi unul care susține în mod fals că vaccinurile sunt modul în care guvernul microcipează americanii, au fost luate în derâdere de către tineri care, în unele cazuri, au discreditat afirmațiile.
Kate Bredbenner (29 de ani), doctor în științe biomedicale, a postat un video pe TikTok în 11 noiembrie, explicând în termeni simpli cum funcționează vaccinul anti-Covid-19 pe care Pfizer îl dezvoltă:
Clipul ei a adunat peste trei milioane de vizualizări.
Aceste exemple arată că o rețea socială inițial concepută pentru a amuza poate ajuta în lupta împotriva coronavirusului și poate fi o sursă de informații pentru un public țintă de vârstă tânără.
Leave a Comment