Un moderator al TikTok a dat în judecată platforma de socializare și compania-mamă a acesteia (ByteDance) din cauza măsurilor neadecvate de protecție împotriva videoclipurilor cu un coținut explicit. În plângerea depusă la o instanță din California, moderatorul (Candie Frazier, pe numele ei real) explică faptul că TikTok oferă prea puțini metode prin care un moderator de conținut se poate proteja în fața valurilor de videoclipuri traumatizante.
Conform TechCrunch, clipurile video pe care moderatorul le-ar fi văzut au conținut violență, imagini cu împușcături din școli, animale mutilate și chiar canibalism. Din cauza asta, Candie Frazier a declarat că are ”traume psihologice severe, inclusiv depresie și simptome asociate cu anxietatea și stresul post-traumatic”.
TechCrunch relatează că TikTok le cere moderatorilor să lucreze în schimburi de 12 ore, cu o pauză de prânz de doar o oră și alte două pauze de 15 minute. Pe lângă asta, în plângere, moderatorul spune că ”din cauza volumului mare de conținut, moderatorii de conținut nu au voie mai mult de 25 de secunde pentru fiecare videoclip și pot vizualiza între trei și zece videoclipuri în același timp”.
În documentul depus instanței se afirmă că TikTok și partenerii săi nu au reușit să respecte standardele industriei, menite să atenueze efectele negative ale moderării de conținut. Printre măsurile încălcate se numără oferirea de pauze mai frecvente pentru moderatori, sprijin psihologic și măsuri de protecție tehnică (adică blurarea sau reducerea rezoluției videoclipurilor care sunt examinate).
”Deși nu comentăm litigii în curs de desfășurare, ne străduim să promovăm un mediu de lucru plăcut pentru angajații noștri. Echipa noastră de Siguranță colaborează cu firme terțe în ceea ce privește activitatea critică de a ajuta la protejarea platformei și a comunității TikTok și continuăm să extindem o gamă de servicii de wellness, astfel încât moderatorii să se simtă susținuți din punct de vedere mental și emoțional”, a fost reacția companiei citată de The Verge.
Comunitatea de moderatori nu se află pentru prima dată în centrul unui scandal care arată practicile companiilor de a ignora nevoile de bază a angajaților. Facebook și Google au avut parte de problemele lor, iar Facebook a trebuit să plătească 52 de milioane de dolari unei echipe de moderatori după ce a fost dată în judecată pentru lucruri asemănătoare cu ce se întâmplă acum la TikTok. Din păcate, acest nou proces arată că, în continuare, moderatorii de conținut trebuie să lucreze în condiții de muncă destul de dificile și solicitante.
Leave a Comment