În India aproximativ opt milioane de oameni își declară dragostea sau durerea pe o rețea de socializare locală. „Uneori mă simt ca și cum toată lumea din India trece printr-o despărțiere”, conform lui Farid Ahsan, unul dintre fondatorii ShareChat. Aceasta este cea mai rapidă platformă destinată social media pe plan local.
Navigând pe această platformă de tip Instagram se poate observa multitudinea de imagini, filmulețe și cuvinte despre iubirea pierdută și inimile rupte. Toate acestea sunt postate împreună cu un hashtag adecvat, #HeartPainful, însoțit de un emoticon cu inima ruptă. Acestea vin cu o multitudine de comentarii, unele negative „îmi pare rău, dar inimile trebuie să fie rupte”, spune un mesaj și altele pozitive precum „să învețe să ierte și să renunțe”, se arată în alt mesaj.
În alte postări, mai mult de 20 de mii de femei din orașe mici sunt susținătoare al #GirlAttitude: „Am foarte multă atitudine, dar nu o afișez fără un motiv”, spune una dintre utilizatoare. Una din utilizatoarele ce folosesc #GirlGang a postat următorul mesaj: „Fetele sunt inteligente, băieții sunt nebuni”. Despre aceste lucruri a vorbit și Ahsan, spunând că aceste postări reprezintă feminismul regional.
ShareChat a fost luată în evidență de către investitori. Platforma s-a ridicat la 124 de milioane de dolari, în cinci etape, încă de la începutul ei din luna octombrie anul 2015: „A fost un jucător care a schimbat piața indiană”, declară Manu Jain, vicepreședintele CA ONU.
Această platformă nu a apărut peste noapte. Au fost făcute teste de către dezvoltatori pe mai multe produse până s-a ajuns la această versiune. Astfel, în decembrie 2014 a fost lansată prima versiune a ShareChat care a fost o aplicație de mesaje ce oferea posibilitatea utilizatorilor să modifice limba inițială în alte zece, inclusiv engleza. Deși inițial s-a observat faptul că limba engleză nu era folosită și s-a hotărât scoaterea ei, atunci când a fost relansată platforma în luna octombrie din anul 2015 limba de circulație internațională a fost inclusă iar doar pentru a se putea folosi hastag-urile internaționale.
Un tânăr utilizator al internetului din satul Uttar Pradesh a ajuns să aibă foarte mulți urmăritori postând filmulețe sau mesaje vocale cu comentarii ale meciurilor de crichet. Așa el a devenit primul influencer al rețelei și a fost angajat de către un site pentru știri.
De asemenea, „Este o platformă excelentă pentru politicieni. Putem să punem conținutul acolo, iar utilizatorii să-l poată prelua și să-l distribuie pe platforme precum WhatsApp în limbile regionale.”, a declarat Neelkant Bakshi, un șeful relației cu presa al BJP din Delhi.
Dezavantajul constă în faptul că rețeaua este vulnerabilă la știrile false și discursurile urii. O investigație făcută de ziarul Hindustan Times a arătat recent că rețelele lingvistice regionale precum ShareChat și un nou concurent numit Hello sunt „pline de dezinformare și propagandă politică”.
Cu siguranță ShareChat se află la o răscruce importantă în care va fi nevoită să decidă dacă se va limita la succesul local sau va deveni o platforma internațională. „Rețelele sociale vin și pleacă, noi trebuie să evoluăm odată cu audiența pentru a fi relevanți. Trebuie să continuăm să livrăm o experiență plăcută oamenilor”, a declarat Ankush Sachdeva. Această responsabilitate începe cu cei 100 de angajați din cele 21 de state a ShareChat, care vorbesc diferite limbi. „Nu există engleză pe platforma noatră, dar limba pe care o folosesc angajații noștrii pentru a comunica între ei este engleza”, a declarat Ahsan Wryly.
Platforma este la o distanță foarte mare de companiile aflate în momentul de față pe piață. Rețeaua socială Instagram a fost estimată anul acesta cu o valoare de 100 de miliarde de dolari, asta dacă ar fi o companie de sine stătătoare. Dacă ar fi să ne luăm după Bloomberg Inteligence, platforma achiziționată de Facebook în anul 2012 pentru doar 1 miliard de dolari, a ajuns în șase ani să valoreze de 100 de ori mai mult. Așadar, nu se poate estima evoluția ShareChat.
Leave a Comment