Scăderea numărului de utilizatori zilnici a dus la pierderi financiare masive pentru Meta

Meta a publicat ieri seară veniturile pentru finalului anului 2021. Datele oferite de compania americană nu sunt deloc bune, iar în urma publicării acestora, cota de piață a Meta a scăzut cu peste 20% -echivalentul a 200 de miliarde de dolari- relatează The Verge.

Cele mai mari pierderi ale Meta sunt cele legate de numărul de utilizatori zilnici ai Facebook  care a scăzut și de pierderile substanțiale ale departamentului de VR/AR care se ocupă de proiectul metaverse al companiei.

TechCrunch spune că scăderea numărului de utilizatori zilnici este cauzat -sau datorat, depinde de preferințe- de tinerii utilizatori care nu sunt interesați de Facebook. Mai mult decât atât, această scădere a făcut ca numărul general de utilizatori ai serviciilor Meta să rămână, mai mult sau puțin, același. E pentru prima dată când compania cunoaște o stagnare a numărului de persoane care le accesează platformele.

După cum cred deja că intuiești deja, această stagnare e pusă pe seama TikTok, deși Meta nu numește direct platforma în postarea de pe blogul companiei. Una dintre cele mai populare funcții de pe platformele Meta a fost secțiunea Reels de pe Instagram, problema, însă, este că Reels nu este foarte bine monetizată, iar Meta nu a reușit să scoată venituri importante din popularitatea funcției. Asta o să se schimbe în viitor fiindcă Mark Zuckerberg are de gând să exploateze Reels. E o strategie bună pentru că Reels este singura arma eficientă pe care Meta o are împotriva TikTok.

Sunt încurajat de progresul pe care l-am făcut anul trecut într-o serie de domenii importante, cum ar fi Reels, comerțul și realitatea virtuală și vom continua să investim în aceste domenii și în alte priorități cheie în 2022, pe măsură ce lucrăm la construirea metaversului”, a spus Mark Zuckerberg, citat de Protocol.

Problemele departamentului VR/AR

Pentru prima dată de când a înființat Reality Labs, Meta a făcut publice rezultatele acestui departament. CNN spune că pierderile generate de Reality Labs nu au fost neașteptate, însă scăderea acțiunilor Meta spune altceva. Poate că investitorii se așteptau, însă, cu siguranța, nu au fost mulțumiți.

Meta a raportat că departamentul VR/AR a pierdut 10,2 miliarde de dolari anul trecut și a raportat venituri de 2,3 miliarde de dolari, cifră care include vânzările Quest și achizițiile de aplicații VR, conform The Verge. Cu toate astea, după acum ai văzut în declarația lui Mark Zuckerberg, Meta va continua să dezvolte acest departament și proiectul metaverse al companiei, deși -pentru moment- merge în pierdere.

Nu e cazul nici să plângem de milă fiindcă gigantul tech rămâne una dintre cele mai profitabile companii de pe piață, chiar dacă este în urma competitorilor. Meta a generat, în total, venituri de 33,7 miliarde de dolari în ultimul trimestrul al 2021, față de 28 de miliarde de dolari în același trimestru al anului precedent, conform TechCrunch.

Dacă aceste hopuri ale Meta arată ceva este faptul că platforma Facebook a companiei a ajuns la saturație, iar investițiile masive în metaverse nu au avut rezultatul la care compania spera.

Iacob Șerban:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri