România, pe primul loc în Europa la consumul de știri pe TikTok

România este liderul clasamentului european în ceea ce privește consumul de știri pe TikTok (16%), cu 10% peste medie. Suntem urmați de alte țări vecine, precum Bulgaria (12%), Polonia (11%) și  Ungaria (9%).

Raportul realizat de Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului indică că există o tendință în creștere a consumului de știri din mediul online, pe fondul războiului din Ucraina, însă platformele de social media devin din ce în ce mai populare în acest sens.

Acest trend se remarcă cel mai bine în rândul tinerilor din întreaga lume, care preferă rețelele de socializare sau agregatoarele mobile ân detrimentul aplicațiilor și site-urilor instituțiilor media. Excepție fac tinerii din Europa de Nord.

Facebook rămâne una dintre cele mai utilizate rețele de socializare, însă importanța sa pentru jurnalism devine din ce în ce mai scăzută. Din spate vin YouTube și TikTok. Respondenții sub 25 de ani preferă platforma chineză, Instagram și Snapchat. Acest grup demografic manifestă un interes din ce în ce mai mare în rețele precum Discord (15%) și Twitch (12%).

TikTok este folosită de 20% dintre tinerii cu vârsta între 18 și 24 de ani pentru știri, în creștere cu 5% față de anul trecut. Pe următorul loc se află grupa de vârstă 25-34 (14%). Doar 6% din respondenții peste 55 de ani au declarat că folosesc această aplicație pentru a se informa.

Îngrijorător este că, pentru tinerii care consumă știri pe platformele de social media, opinia influencerilor contează mai mult decât cea a jurnaliștilor care creează conținut.

Totuși, acest lucru contrastează puternic cu Facebook și Twitter, unde mass-media și jurnaliștii sunt încă în centrul conversației.

Alexandra Irina Minea:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri