Este adevărat că cele mai multe instituții media au experimentat utilizarea inteligenței artificiale pentru a afla dacă aceasta poate fi folosită în crearea de conținut, în colectarea de informații sau în brainstorming. Dar revista americană Sports Illustrated este primul organ de presă care publică articole scrise în întregime de AI și pretinde că sunt opera unor scriitori umani (fictivi).
Povestea a fost dezvăluită de Futurism, care a relatat că SI a produs recenzii ale produselor de consum prin inteligență artificială și a semnat poveștile cu scriitori falși. Ceea ce este cel mai revoltător este faptul că Sports Illustrated a folosit fotografii ușor de urmărit pentru a da „fețe” acelor scriitori falși: o fotografie de profil putea fi cumpărată de pe un site de IA, conform The Washington Post.
În timp ce revista sportivă a retras articolele, compania-mamă a ales să prelungească dezbaterea punând la îndoială concluziile Futurism.
Într-o declarație, conglomeratul media Arena Groupsaid că articolele au fost scrise de persoane pentru AdVon Commerce, o companie terță pe care o angajase pentru a produce conținut de comerț electronic. Singurul conținut care a fost generat de AI au fost numele și biografiile autorilor.
(Nu este asta tot o încercare de a înșela cititorii dându-le identități, și făcându-i implicit demni de încredere, unor scriitori inexistenți?)
Staff-ul este nemulțumit de situație
După ce a apărut știrea, angajații revistei Sports Illustrated au cerut o întâlnire pentru a primi răspunsuri.
Două persoane care au participat la întâlnire au descris atmosfera ca fiind „conflictuală” și „tensionată”. Când au fost întrebați de ce s-a întâmplat acest lucru, directorii au spus că a fost o greșeală punctuală cu o companie de AI și că rupseseră deja relația cu AdVon chiar înainte de publicarea articolului din Futurism.
Într-un e-mail trimis personalului, directorul executiv Ross Levinsohn a declarat că „AdVon ne-a asigurat că toate articolele în cauză au fost scrise și editate de oameni”.
Adevărat sau nu, nu este prima dată când o companie media a avut probleme cu recenziile de la AdVon, acuzând compania că livrează conținut generat de AI. Personalul site-ului de comerț electronic USA Today a observat în octombrie că pe site-ul lor au apărut recenzii care păreau a fi generate de AI și publicate sub semnături false.
La acel moment, USA Today a încercat să nege utilizarea inteligenței artificiale și a spus că conținutul a fost scris și editat de oameni, doar că au fost folosite nume false ca pseudonime pentru persoanele care au scris articolele printr-un contract cu AdVon.
Cu toate acestea, AdVon nu încearcă să ascundă faptul că folosește inteligența artificială pentru a-și livra produsul.
Leave a Comment