Mai multe reclame politice ale Partidului Conservator din Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord au fost blocate de pe motorul de căutare Google.
Compania americană a observat că opt reclame diferite plătite în ultima lună de formațiunea politică a lui Boris Johnson au încălcat regulile privind prezentarea obiectivă a informațiilor, arată o analiză The Independent.
Șase dintre ads-uri au fost înaintate de către conservatori chiar în ziua în care manifestul laburiștilor a fost lansat. Ziua ”coincide” și cu lansarea unui site fals, ce pretindea a fi al formațiunii opozante, și care aparținea partidului lui Johnson.
În aceeași perioadă, Partidul Conservator a mai încercat să promoveze prin serviciul GoogleAds o pagină ce pretindea a fi de fact-check. În realitate, conținutul de pe site avea ca scop promovarea mesajelor conservatoare, precum și evidențierea valorilor acestora.
”Reclamele păstrate încă vizibile care nu au fost reduse încă includ link-uri care intenționează să trimită utilizatorii la <<Manifestul laburist al lui Corbyn>>, <<labourmanifesto.co.uk>> – site-ul conservatorilor. Alte reclame necenzurate pretind a fi un link către <<Politica Brexit a laburiștilor>>, <<Politica de educație a Partidului Laburist>> și „Politica de apărare a Muncii”, dar în schimb trimit utilizatorii pe site-ul Conservator”, mai arată The Independent.
Leave a Comment