Oamenii tind să nu mai fie atât de interesați de politică din cauza expunerii la publicații non-mainstream, alternative, arată un studiu publicat în Digital Journalism.
Autorii subliniază că publicațiile mici, care susțin că există pentru a corecta informațiile apărute în organizațiile media populare, duc la erodarea interesul oamenilor în subiectele politice. „Media digitală alternativă – fie de stânga, fie de dreapta – provoacă și, de asemenea, urmărește să depășească puterea și autoritatea mass-mediei de masă în portretizarea realității sociale”, se arată în raport, care dă drept exemplu publicația Breitbart, din Statele Unite ale Americii, conform Nieman Lab.
Mai mult, cercetarea, desfășurată pe un eșantion de 524 de participanți din Austria, contrazice studii similare anterioare. Autorii au descoperit că consumul de media tradițională nu a fost corelat cu un interes crescut pentru politică sau cu cunoștințe sporite despre politică, contrar informațiilor anterioare.
Pe de altă parte, cu cât cineva a raportat că consumă mai mult media alternative, cu atât părea să fie mai puțin interesat de politică la sfârșitul duratei studiului.
Insă atunci când cercetătorii au analizat efectul mass-media de masă – și absența mass-mediei alternative – asupra interesului și cunoștințelor politice, răspunsul a fost aproape de a fi semnificativ, sugerând un efect dăunător al organizațiilor media alternative. Explicația, spun autorii, ar fi modul în care publicațiile non-mainstream abordează politica: cinic. Sunt mai expuși „cei care le folosesc pe ambele. Ei se pot confrunta cu două percepții diferite despre politică și ar putea deveni nesiguri despre ce este politica. Media alternativă tinde să înfățișeze în mod negativ politica și, prin urmare, s-ar putea să o refuze”, a afirmat unul dintre autorii studiului.
Leave a Comment