Problemele financiare continuă pentru Twitter. Vânzările de reclame online au scăzut cu 59%

Twitter continuă să piardă bani din publicitate, în ciuda eforturilor lui Elon Musk de-a convinge agențiile de publicitate că platforma este cel mai bun loc pentru reclamele lor. Twitter depinde de banii publicitatea online, însă veniturile companiei au fost dur afectate de când Musk a preluat frâiele.

De la începutul lunii aprilie și până în mai, Twitter a reușit să genereze doar 88 de milioane de dolari din publicitate. Cifra poate părea impresionantă, însă, conform unor documente interne analizate de The New York Times, suma este cu aproape 60% mai mică decât cea înregistrată anul trecut în aceeași perioadă.

Așteptările sunt la fel de pesimiste, însă n-o să auzi asta de la Elon Musk. NYT citează foști și actuali angajați ai Twitter, toți foarte rezervați cu privire la majorarea veniturilor din reclame digitale. Marile agenții de publicitate sunt reticente din cauza lipsei de moderare pe care Musk pare să o fi impus, care a dus la o creștere a conținutului toxic.

Bineînțeles, Elon Musk are altă versiune de prezentat. Într-un Twitter Space la care a participat luni, miliardarul a ținut să precizeze că motivul veniturilor proaste din reclame sunt presiunile pe care agențiile din SUA și Europa le pun asupra companiei și că acestea „încearcă să ducă Twitter la faliment”.

Apple, Amazon și Disney se numără printre cei mai mari clienți ai Twitter, însă toate cele trei companii și-au redus costurile pentru publicitatea de pe platformă. NYT citează angajați ai Twitter, care spun că ad-urile de tip banner – ce oferă spațiu special de publicitate folosit de aceste companii pentru a-și promova anumite filme sau servicii – rămân mai mereu goale. Lovitura este una semnificativă, având în vedere că închirierea pentru 24 de ore a unui banner digital costă 500.000 de dolari.

Deși în recentele interviuri Elon Musk afișează o atitutide pozitivă și dă asigurări că platforma va reuși să readucă veniturile pe linia de plutire, lucrurile par departe de a fi așa. Cea mai nouă estimare a valorii Twitter, aduce compania în pragul a 15 miliarde de dolari, departe de cele 44 de miliarde pe care Musk le-a plătit pentru a prelua șefia platformei.

Mai mult decât atât, serviciul premium al Twitter – Twitter Blue – se dovedește a fi ineficient la rândul său. Deși a reprezentat, pentru o vreme, marele pariu al lui Musk de a nu mai conta pe banii din publicitate, datele arată că mai mult de jumătate din abonații originali și-au încetat subscripția către Twitter Blue.

Iacob Șerban:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri