Prima victimă a contractării economice: Meta raportează prima scădere a veniturilor din istorie

Meta a publicat rezultatele pentru acest trimestru, iar rezultatele au fost, mai mult sau mai puțin, conforme cu așteptările investitorilor, adică destul de proaste. Compania a înregistrat prima scădere a vânzărilor trimestriale din istorie.

La fel ca în cazul Google și Microsoft, Meta a indentificat presiunea situației macroeconomice și încetinirea investițiilor din publicitate ca fiind principalele motive pentru care compania a ratat promisiunile făcute pentru acest trimestru.

Sectorul ad-urilor (cel la care Google a excelat) a lovit din plin Meta. Bloomberg spune că gigantul social media a prezentat calcule care arată că prețul per ad a scăzut cu 14%, fapt ce poate duce la mai multe reclame să fie prezentate utilizatorilor Facebook sau Instagram.

Se pare că am intrat într-o recesiune economică care va avea un impact larg asupra activității de publicitate digitală. Întotdeauna este greu de prezis cât de profunde sau cât de lungi vor fi aceste cicluri, dar aș spune că situația pare mai gravă decât în urmă cu un trimestru”, a declarat Mark Zuckerberg citat de Bloomberg.

Nici secțiunea Reels pe care Zuckerberg a tot lăudat-o și dezvoltat-o în ultima perioadă nu a reușit să salveze compania de a pierde bani. Chiar dacă tot mai mulți utilizatori de pe Facebook și Instagram petrec timp pe Reels, serviciul nu este încă monetizat cum trebuie, iar agenții de publicitate de abia acum încept să se familiarizeze cu această funcție. Deocamdată Reels nu ajută veniturile Meta, însă compania se așteaptă ca acest lucru să se schimbe în viitor.

Singurul lucru pozitiv prezentat de Meta a fost cel legat de numărul de utilizatori zilnici pe care Facebook îi înregistrează. Așteptările erau ca numărul să continuă să scadă, în conformitate cu rezultatele trimestului trecut. Utilizatorii zilnici au crescut, de la 1.96 miliarde la 1.97. Creșterea poate nu pare semnificativă, dar este total neașteptată.

Departamentul VR, în continuare pe minus

Divizia de realitate virtuală a Meta, Reality Labs, continuă să meargă pe negativ. Divizia a raportat un venit de puțin peste 450 de milioane de dolari cu o pierdere, însă, de 2.81 miliarde de dolari. Asta reflectă investiția Meta în acest departament, fără ca acesta să ajute în mod real veniturile companiei. Bineînțeles, totul făcând parte din planul lui Zuckerberg de a crea metaverse-ul.

Pentru a combate scăderea generală a veniturilor, Meta a încercat să limiteze costurile prin încetinirea angajărilor și s-a concentrat pe dezvoltarea strategiei sale de videoclipuri scurte și pe cea algoritmului de recomandare. Conform spuselor lui Mark Zuckerberg, în prezent, aproximativ 15% din conținutul din feed-ul unui utilizator Facebook provine de la conturi pe care nu le urmărește, în timp ce pe Instagram procentul este chiar mai mare. Meta spune că până la finalul lui 2023, procentul al putea crește până la 30%. Bloomberg îl citează pe Zuckerberg, care a numit această schimbare „una dintre principalele transformări din afacerea noastră în acest moment„.

Metaverse-ul și TikTok-ul sunt, după cum poți observa, principalele obsesii ale lui Zuckerberg, iar miliardarul pare dispus să tragă compania după el pentru a-și atinge obiectivele personale, chiar dacă Meta începe să sângereze bani din toate părțile sau Facebook și Instagram aproape că și-au pierdut identitatea în încercarea de a copia modelul TikTok.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *