Cât de mult ne influențează personalitatea alegerile de zi cu zi? Psihologii care studiază motivele pentru care oamenii distribuie informații false susțin că lipsa unei trăsături de personalitate ar putea face diferența.
Un studiu publicat în ”Journal of Experimental Psychology: General” arată că persoanele care se consideră a fi conservatoare și au un grad redus de conștiinciozitate sunt mai predispuși să dea share fake news-urilor, chiar și când sunt avertizați că informația ar putea fi falsă, conform Neurosciencenews.
Atât liberalii, cât și conservatorii sunt predispuși să distribuie știri eronate într-o anumită măsură, dar conservatorii care au obținut scoruri scăzute la capitolul conștiinciozitate s-au angajat într-o măsură mai mare într-un astfel de comportament.
Conștiinciozitatea se referă la înclinația unei persoane de a fi sârguincios, de încredere, precaut, de a-și controla impulsurile și de a respecta normele sociale. Această trăsătură este considerată a fi una dintre cele cinci care formează personalitatea.
Mai mult, analiza a constatat că participanții care au republicat informații false au fost motivați de dorința de a crea haos. Motivul nu ar fi însă neîncrederea în presă, ci nemulțumirea față de instituțiile politice și sociale actuale.
Leave a Comment