Sistemul educațional din Norvegia vrea să învețe copiii să deosebească știrile false de cele adevărate din mediul online. Ministerul educației dorește să implementeze în toate școlile norvegiene această inovație pentru a ajuta elevii să se maturizeze și să se descurce în viitor, încercând să evite fenomenul „fake news”.
Capcanele de pe internet sunt o reală amenințare pentru formarea caracterului unei copil, iar cu ajutorul acestei noi tehnici adăugate în programa școlară din Norvegia, ei sunt ajutați să li se dezvolte și gândirea ciritică.
În cadrul unei școli din Oslo, la ora de știință, elevii folosesc laptopuri. Scopul folosirii tehnologiei este pentru a dobândi un fel de maturitate și de precauție în ceea ce privește lumea digitală. Guvernul conservator vrea să pregătească mințile tinere să deosebească fake news în viitor pentru a nu fi manipulați într-o anumită direcție politică sau să își formeze opinii generale bazate pe fapte neadevărate. Este ambiția conducerii sistemului ca de anul viitor să introducă tehnologia la cât mai multe materii, conform stirileprotv.ro.
Cu toate acestea, sistemul educațional nu se bazează doar pe metodele moderne ce includ tehnologia, ci și pe sistemul de modă veche precum respectul față de mediul înconjurător și jocurile educative. Discuția surprinsă dintre directoarea școlii și un reporter arată că nu se dorește o înlocuire a sistemului tradițional de pregătire al elevilor:
Reporter: „Nu credeți că există deja multe materii care se concentrează pe studiul naturii și respectul de sine?”
Directoarea şcolii: „Nu, cred că este aceasta este cea mai importantă misiune a unei școli, atât de a educa, cât și de a-i învăţa pe copii să socializeze. Acest lucru se întâmplă zilnic aici, iar prin noul curriculum vor fi şi mai multe oportunități. Acum putem folosi şi mai mult natura, putem fi ba afară, ba în interior, unde ne putem juca învăţând”, relatează stirileprotv.ro.
Este cunoscut faptul că trendul știrilor înșelătoare captează atenția a mii de oameni și îi induce în eroare, ba chiar reușește să îi manipuleze. Un nou studiu arată că acestea sunt mult mai complexe decât par. A fost dovedit că până și titlul unui asemenea articol ne influențează, întrucât informația este transmisă subconștientului, iar mai târziu ne va afecta deciziile.
Conform investigației, cum la baza alegerilor noastre stau emoțiile, trecutul, experiențele anterioare, știrea este menită să stârnească anumite emoții posibililor cititori, să se folosească de ele pentru manipularea oamenilor. Mai multe despre studiu pe theconversation.com.
Leave a Comment