Controversatele modificări aduse termenilor de utilizare ale aplicației de mesagerie WhatsApp au stârnit un val de plângeri în Europa, Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC) depunând, la începutul acestei săptămâni, o plângere la Comisia Europeană.
În solicitarea transmisă Comisiei, BEUC afirmă că noile reguli nu sunt „nici transparente, nici comprehensibile pentru utilizatori”, în timp ce platforma WhatsApp, deținută de Facebook, se face vinovată de „multiple încălcări ale drepturilor consumatorilor europeni”, conform Digi24.
Directoarea generală a BEUC, Monique Goyens, acuză că „de mai multe luni, WhatsApp îşi bombardează utilizatorii cu mesaje agresive şi repetate pentru a-i forţa să accepte noile sale condiţii de utilizare şi politica sa de confidenţialitate”, însă fără să explice ce presupun aceste schimbări pentru protecția vieții private.
„WhatsApp a fost în mod deliberat ambiguu pe acest subiect, iar consumatorii ar fi expuşi la prelucrarea la scară mare a datelor lor fără un consimţământ valabil”, a mai declarat Monique Goyens.
La începutul acestui an, aplicația de mesagerie a anunțat că utilizatorii vor fi nevoiți să își dea consimțământul cu privire la noile condiţii de utilizare ale aplicației, care ar fi prevăzut, printre altele, împărtăşirea mai departe datele cu Facebook.
Din BEUC fac parte 46 de asociaţii de protecţie a consumatorilor din 32 de ţări europene.
Leave a Comment