Nici News Feed-ul nu va mai fi ce a fost! Facebook anunță modificări majore

De-a lungul timpului, jurnalismul a căpătat noi forme, ținând pasul cu evoluția tehnologiei: de la ditribuirea informațiilor în format scris, la distribuirea informațiilor pe diverse rețele de socializare, cum ar fi Facebook, Twitter și chiar Instagram.

Astfel, iată că astăzi, Era Digitală impune presa online, cea găzduită de Internet și rețelele de socializare, o presă virtuală în care cuvintele sunt virtuale, la fel ca și opiniile, adevărurile sau minciunile, manipularea și legendele.

Cea mai folosită rețea de socializare pentru distribuirea informațiilor este chiar Facebook-ul, locul unde deseori bătăliile politice, sociale și economice devin adevărate tranșee de război. Însă, recent, Facebook a anunţat o modificare majoră a fluxurilor sale de actualităţi (News Feed) care sunt lecturate de peste 2 miliarde de utilizatori.

Astfel că, de acum înainte vor avea prioritate conţinuturile distribuite de familiile şi de prietenii internauţilor, în detrimentul companiilor şi altor pagini. Aceasta reprezintă mai importantă modificare a strategiei de prezentare a conţinuturilor ce a fost operată în ultimii ani de reţeaua de socializare, care doreşte să pună accentul pe bunăstarea şi binele internauţilor.

”Modul în care Facebook va structura publicarea de conţinuturi în următoarele săptămâni, promovând cu prioritate fotografiile, videoclipurile şi mesajele publicate de cei apropiaţi, va permite favorizarea interacţiunilor şi a relaţiilor personale dintre utilizatori, spune declarația pentru AFP făcută de John Hegeman, coordonatorul departamentului News Feed din cadrul companiei americane, citată la rândul său de publicația Daily Mail.

„Este o mare schimbare. Oamenii vor petrece mai puţin timp pe Facebook, dar acest lucru ne convine, pentru că acest detaliu va face ca timpul petrecut de ei aici să devină mai preţios şi, în definitiv, acest aspect va fi benefic pentru activitatea noastră”, a declarat Hegeman.

Facebook estimează, de exemplu, că o fotografie de familie are o valoare mai mare pentru un utilizator decât un clip al unei vedete sau reclama unui brand de îmbrăcăminte.

„Credem că interacţiunea între persoane este mai importantă decât consumarea pasivă de conţinuturi”, a spus John Hegeman, adăugând că noua strategie reprezintă „una dintre cele mai importante actualizări” operate vreodată de compania Facebook.

Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, a spus că pentru el este o prioritate reunirea în viaţa reală a persoanelor care folosesc această reţea de socializare.

„Atunci când vom implementa acest lucru, veţi vedea mai puţine conţinuturi publice precum reclame ale unor companii, mărci şi trusturi mass-media”, a scris Mark Zuckerberg într-un mesaj publicat pe contul lui de Facebook.

„Facebook a fost construit pentru a-i apropia pe oameni. Această actualizare trebuie să contribuie la îmbunătăţirea acestui proces”, a adăugat John Hegeman.

Nu în ultimul rând, acesta  a citat mai multe studii care au arătat că interacţiunile cu persoanele apropiate favorizează starea de bine a internauţilor mai mult decât o fac, de exemplu, lectura unor articole de presă.

 

Sandu Smaranda:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri