Anunțul că Netflix plănuiește să introducă un abonament care să conțină reclame a fost făcut la finalul lunii aprilie după ce compania și-a publicat rezultatele pentru primul trimestru al acestui an. Între timp, însă, Netflix a hotărât că va introduce acest abonament mai repede decât planificase inițal.
Rezultatele Netflix din luna aprilie nu au fost deloc bune, în principal, din cauză că serviciul a pierdut 200.000 de utilizatori doar în primele trei luni din 2022. A fost prima pierdere de acest gen înregistrată de compani din 2011 încoace. Având în vedere traiectoria proastă pe care a intrat, Netflix a declarat că se așteaptă ca în jur de două milioane de utilizatori să renunțe la abonament în acest trimestru. Lucrurile nu arată bine pentru gigantul de streaming.
În încercarea de a combate acest exod, șeful companiei, Reed Hastings, a spus că un abonament ceva mai ieftin care va include și reclame va fi introdus pe platformă în următorul an. Însă, conform unor surse interne citate de The New York Times, Netflix intenționează să introducă acest abonament la finalul acestui an. Graba cu care Netflix vrea să introducă reclame pe platforma sa indică faptul că serviciul se așteaptă la vremuri destul de grele și încearcă să diminueze efectele negative din timp.
Piața de streaming (pe care Netflix încă o domină) s-a schimbat față de perioada în care compania americană a cunoscut cele mai mari creșteri. Dacă înainte Netflix se afla în competiție cu programele clasice de pe TV și cu YouTube, acum se luptă cu alte servicii de streaming care vin cu propriile producții menită să convingă oamenii să fie abonații lor. Competitivitatea a crescut, iar Netflix pare să conștientizeze acest lucru.
”Da, este [un plan] rapid și ambițios și va necesita unele compromisuri. Fiecare mare companie de streaming, cu excepția Apple, are sau a anunțat un serviciu cu suport publicitar. Pe bună dreptate, oamenii doresc opțiuni cu prețuri mai mici”, este mesajul pe care angajații companiei l-au primit cu privire la actualizarea situației abonamentului cu reclame.
Concomitent cu introducerea acestei opțiuni, Netflix vrea să experimenteze cu taxa suplimentară pentru cei care își împart contul cu alte persoane. Nu se știe în ce regiuni va introduce mai întâi Netflix această nouă taxă, însă sursele NYT spun că nu există încă un plan concret. Conducerea companiei a declarat că va experiment timp de un an înainte să implementeze global această măsură.
Leave a Comment