Subiectul siguranței copiilor pe internet a revenit în discuție, după ce caracterul dintr-un joc al unui copil a fost expus la un ”viol virtual”. Deși prefața jocului nu prevedea astfel de funcții, minorul ar fi văzut organe sexuale masculine.
Recent, creatorii jocului Roblox s-au absolvit de vină și au invocat un atac cibernetic, care, din păcate, nu este nici primul și nici ultimul. Hackerii creează mari probleme atât companiilor, cât și simplilor utilizatori ai internetului. Ne amintim aici de atacurile asupra eBay, băncii din Bangladesh, a Netflix sau chiar WikiLeaks.
Nu este prima oară când Roblox este în centrul unui astfel de scandal. La începutul anului, mai multe școli din America au trimis scrisori părinților, prin care îi informau că cei mici sunt expuși ”unor lucruri foarte de adulți”, conform BBC.com.
Adevărul este că siguranța minorilor este un subiect sensibil. Un studiu lansat de Netmums arată că 42,1% din copii admit că au văzut porn online, unul din 12 a avut o discuție sexuală cu cineva de pe internet, în timp ce unul din 25 a trimis poze grafice cu el. Trei din zece părinți admit că își lasă nesupravegheat copilul sau că nu folosesc programe speciale de blocare a content-ului grafic.
În România nu există niciun studiu care să arate exact la ce pericol sunt expuși cei mici sau dacă s-a observat vreo creștere în numărul de abuzuri la adresa minorilor, prin intermediul intenernetului. Cu toate astea, Centrul Național pentru copii dispăruți și abuzați din America spune că, de la crearea sa și până în prezent, au analizat aproximati 80 de milioane de fotografii cu pornografie infantilă, în timp ce 40% din numărul de cazuri de dispariții au luat contact cu un prădător sexual, prin intermediul unui chat, conform unui studiu.
Interesant este faptul că grupa de vârstă cea mai largă ce se uită la pornografie este 12-17, însă 70% dintre minorii cu vârste între 7 și 18 ani au dat de material de acest gen pe internet, uneori chiar și când căutau informații pentru teme. E normal, în contextul în care un studiu din 2010 arată că 2.5 miliarde de emailuri pe zi sunt cu caracter pornografic și reclamele de tip ”pop-up” probabil și mai multe – însă nu există date concrete asupra acestora.
Leave a Comment