Meta vrea să dezvolte o aplicație similară cu Twitter

Meta plănuiește să dezvolte o aplicație similară cu Twitter, în încercarea de a-și prezenta propria versiune de platformă de social media pe modelul micro-bloggingului.

De când Twitter s-a împotmolit sub conducerea lui Elon Musk și a pierdut bani din partea unor agenții de publicitate importante, tot mai mulți utilizatori s-au îndreptat spre aplicații alternative. Principalul câștigător s-a dovediat a fi Mastodon, care este o rețea de socializare descentralizată. Asta înseamnă că regulile de moderare nu sunt impuse de compania care deține platforma, ci de utilizatori prin intermediul comunităților din care fac parte sau cele cu care interacționează.

Modelul descentralizat a devenit tot mai popular în ultima vreme, iar Meta pare că vrea să profite de acest lucru. La fel de bine e și faptul că Twitter nu trece prin cea mai grozavă perioada a sa, iar alternativele precum Mastodon se dovedesc un pic prea complicate de folosit. E terenul optim pe care Meta să-și testeze produsul.

Explorăm o rețea socială descentralizată autonomă pentru transmiterea mesajelor de tip text. Credem că există o oportunitate pentru un spațiu separat în care creatorii și personalitățile publice pot împărtăși actualizări rapide despre interesele lor”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei pentru Reuters.

Folosindu-se de același sistem descentralizat pe care este bazat și Mastodon (ActivityPub, un software care permite comunităților să-și seteze propriile reguli), aplicația Meta poate deveni o soluție pentru dezinteresul general al tinerilor pentru Facebook. Poate fi chiar un mod prin care Instagram să devină vioara întâi în această dinamică pentru că Meta plănuiește, conform The Washington Post, ca înregistrarea pe noua platformă să fie făcută prin intermediul contului de Instagram.

E o mișcare interesantă mai ales că poate reprezenta o modalitate prin care Meta să genereze noi sume de bani din publicitate. Analiștii de piață chiar au subliniat că noua aplicație va ține locul investițiilor în metaverse, care se vor dovedi profitabile mult mai târziu.

Istoria Meta este că sunt mult mai buni cumpărători decât inovatori sau dezvoltatori … în ceea ce privește copierea Twitter, asta este doar o mișcare defensivă. Încearcă totul, cel puțin în cazul unui mini-site de blogging precum Twitter, există o oarecare așteptare că ar putea începe să facă bani într-o perioada de timp mult mai rapidă decât investiția în metaverse”, a spus un analist de piață, citat de Reuters.

Iacob Șerban:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri